همشهری آنلاین: سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: حضور ایران در عراق به معنای مداخله و دخالت در امور داخلی این کشور نیست.

به گزارش ایرنا،  حسین کاظمی قمی بامداد روز دوشنبه 15 مرداد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تهران به درخواست مستقیم دولت بغداد به گفت‌وگوهای سه جانبه وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه "ایران و عراق به عنوان دو کشور همسایه علاوه بر مرز مشترک، دارای فرهنگ و گرایش‌های مذهبی مشترک هستند"، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به برآیند سیاسی این کشور فکر می‌کند و برای حل مشکلات این کشور تلاش می‌کند.

سفیر ایران در عراق همچنین درمورد گفت‌وگوهای سه جانبه روز دوشنبه 15 مرداد در بغداد توضیح داد: در این گفت‌وگوها به طور خاص بحث ایجاد امنیت در عراق بررسی خواهد شد و کارشناسان هر سه کشور ایران، عراق و آمریکا به تعریف و مشخص شدن مصادیق موارد گفت‌وگو خواهند پرداخت.

کاظمی قمی تاکید کرد: ایران حمایت و پشتیبانی دولت منتخب عراق را به ریاست نوری المالکی نخست وزیر عراق حرکتی اصولی در تامین امنیت این کشور می‌داند.

وی یادآور شد: امیر عبداللهیان ریاست هیات ایرانی در نشست کمیته سه جانبه ایران ، عراق ، آمریکا را برعهده دارد.

 تا ساعتی دیگر سومین دور گفت‌وگوهای سه جانبه کشورهای ایران، عراق و آمریکا در خصوص بررسی مشکلات عراق در سطح کارشناسی در دفتر نخست وزیری این کشور برگزار خواهد شد.