تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۰

پگاه شفتی: دنیای فناوری، دنیایی خشک و بی‌روح نیست. برعکس پر از اتفاقات بامزه و خلاقیت‌های دوست‌داشتنی است. چینی‌ها این را ثابت کرده‌اند. آن‌ها با نگاهی فناورانه، ابزارک‌هایی اختراع کرده‌اند که توجه هر بیننده‌ای را در اولین نگاه جلب می‌کند:

بطري بيار، بليت ببر!

این یک سطل زباله‌ی بازیافتی نیست. یک دستگاه خودکار فروش بلیت مترو است. این دستگاه دوستدار محیط‌زیست، در ازای بلیت مترو از مشتری پول نمی‌خواهد، یک بطری به‌دردنخور پلاستیکی می‌خواهد.

گوشي ضد گره!

سیم این گوشی‌های بامزه مانند زیپ طراحی شده است تا به دلخواه کاربر، کوتاه و بلند شود و هیچ‌وقت هم
 گره نخورد.

ردياب فسقلي !

این ردیاب کوچک با ارتباط بلوتوث به تلفن همراه هوشمند کاربر متصل است. این ردیاب را می‌توان به هرچیزی که یک کاربر حواس‌پرت ممکن است گم کند، مثل کلید یا کیف پول آویزان کرد.

نوشيدني شارژري!

این دستگاه یک شارژر تلفن همراه است که برای شارژ کردن باتری فقط احتیاج به یک لیوان نوشیدنی گرم یا سرد دارد.

با انرژي خورشيدي شارژ كن!

این هم دیگر نیازی به توضیح ندارد، یک باتری شارژ کن خورشیدی است که با نیروی خورشید جان تازه‌ای به گوشی‌های تلفن‌همراه می‌دهد!

پريز  يواس‌بي !

در دنیای امروز یک دستگاه دارای پورت یواس‌بی می‌تواند همراه هرکسی باشد، پس در این‌صورت، یک پریز مجهز به پورت یواس‌بی خیلی خیلی لازم است!

چراغ قرمزهوشمند!

قرمز است و با این علائم کارتونی دیگر احتیاجی به ثانیه‌شمار ندارد تا راننده‌های منتظر از زمان نزدیک شدن چراغ سبز باخبر شوند.

دستشويي سينمايي!

این‌جا دستشویی یک سینما در چین است. بیننده‌ي فیلم می‌تواند هر زمان لازم بود به دستشویی برود و در عین حال دنباله‌ی فیلم را تماشا کند!