فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از افزایش ۹درصدی تعداد پرونده‌های متشکله در اجرای مواد قانونی ازجمله تخلفات، تصرفات و غیره در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور طی ۱۱‌ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

قاسم سبز‌علي به ايسناگفت: سالانه حدود 25تا 30هزار پرونده در اجراي مواد قانوني ازجمله تخلفات، تصرفات، اطفاي حريق و غيره تشكيل مي‌شود كه تا پايان بهمن‌ امسال تعداد اين پرونده‌ها نسبت به 11ماهه سال گذشته افزايش 9درصدي داشته است. وي افزود: طي 11ماهه امسال 10درصد در تشكيل پرونده‌هاي جلوگيري و رفع و تجاوز از اراضي ملي (تبصره يك ماده 55قانون حفاظت از جنگل‌ها) و 9درصد در تعداد پرونده‌هاي متشكله مرتبط با اجراي احكام قضايي خلع يد از اراضي ملي افزايش داشته‌ايم.

فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري ادامه داد: در زمينه‌ قطع درخت و نهال و كشف چوب، زغال و محصولات فرعي با كاهش نسبي نسبت به 11ماهه سال گذشته مواجه بوده‌ايم؛ به‌گونه‌اي كه طي اين مدت تعداد پرونده‌هاي مرتبط با قطع درخت و نهال (موضوع ماده2 قانون حفاظت) 2 درصد و تعداد پرونده‌هاي كشف چوب، زغال و محصولات فرعي يك درصد كاهش يافته است.

سبزعلي اظهار كرد: در ديگر مواد قانوني تخلفات در عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي با افزايش روبه‌رو بوده‌ايم؛ به‌گونه‌اي كه تعداد پرونده‌هاي متشكله در 11ماهه امسال در زمينه‌هايي مانند اطفاي حريق 7 درصد، چراي غيرمجاز 12درصد، كشف كوره زغال 41درصد، بوته‌كني 21درصد و كت‌زدن و سوزاندن درخت و درختچه 37درصد نسبت به 11ماهه سال گذشته افزايش يافته است.

وي از افزايش بودجه اطفاي حريق در سال‌جاري به 30ميليارد تومان خبر داد و گفت: در اين راستا با افزايش تجهيزات و مشاركت جوامع محلي و تشكل‌هاي مردم‌نهاد درصدديم بتوانيم با استفاده از بالگرد‌هايي كه دستگاه‌هاي نظامي و انتظامي در اختيار سازمان قرار مي‌دهند بتوانيم در زمينه‌ اطفاي حريق مؤثر‌تر عمل كنيم.

فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري اعلام كرد: تلاش مي‌كنيم تا در سال آينده با موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح سهميه سربازان را در سازمان جنگل‌ها افزايش دهيم.