فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از افزایش ۹درصدی تعداد پرونده‌های متشکله در اجرای مواد قانونی ازجمله تخلفات، تصرفات و غیره در عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور طی ۱۱‌ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

منابع طبیعی

قاسم سبز‌علي به ايسناگفت: سالانه حدود 25تا 30هزار پرونده در اجراي مواد قانوني ازجمله تخلفات، تصرفات، اطفاي حريق و غيره تشكيل مي‌شود كه تا پايان بهمن‌ امسال تعداد اين پرونده‌ها نسبت به 11ماهه سال گذشته افزايش 9درصدي داشته است. وي افزود: طي 11ماهه امسال 10درصد در تشكيل پرونده‌هاي جلوگيري و رفع و تجاوز از اراضي ملي (تبصره يك ماده 55قانون حفاظت از جنگل‌ها) و 9درصد در تعداد پرونده‌هاي متشكله مرتبط با اجراي احكام قضايي خلع يد از اراضي ملي افزايش داشته‌ايم.

فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري ادامه داد: در زمينه‌ قطع درخت و نهال و كشف چوب، زغال و محصولات فرعي با كاهش نسبي نسبت به 11ماهه سال گذشته مواجه بوده‌ايم؛ به‌گونه‌اي كه طي اين مدت تعداد پرونده‌هاي مرتبط با قطع درخت و نهال (موضوع ماده2 قانون حفاظت) 2 درصد و تعداد پرونده‌هاي كشف چوب، زغال و محصولات فرعي يك درصد كاهش يافته است.

سبزعلي اظهار كرد: در ديگر مواد قانوني تخلفات در عرصه‌هاي جنگلي و مرتعي با افزايش روبه‌رو بوده‌ايم؛ به‌گونه‌اي كه تعداد پرونده‌هاي متشكله در 11ماهه امسال در زمينه‌هايي مانند اطفاي حريق 7 درصد، چراي غيرمجاز 12درصد، كشف كوره زغال 41درصد، بوته‌كني 21درصد و كت‌زدن و سوزاندن درخت و درختچه 37درصد نسبت به 11ماهه سال گذشته افزايش يافته است.

وي از افزايش بودجه اطفاي حريق در سال‌جاري به 30ميليارد تومان خبر داد و گفت: در اين راستا با افزايش تجهيزات و مشاركت جوامع محلي و تشكل‌هاي مردم‌نهاد درصدديم بتوانيم با استفاده از بالگرد‌هايي كه دستگاه‌هاي نظامي و انتظامي در اختيار سازمان قرار مي‌دهند بتوانيم در زمينه‌ اطفاي حريق مؤثر‌تر عمل كنيم.

فرمانده يگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري اعلام كرد: تلاش مي‌كنيم تا در سال آينده با موافقت ستاد كل نيروهاي مسلح سهميه سربازان را در سازمان جنگل‌ها افزايش دهيم.

کد خبر 289512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha