همشهری آنلاین: فرمانده ناجا از طرح توزیع گازوئیل با کارت هوشمند سوخت خبر داد.

 سردار احمدی مقدم در مراسم آغاز به کار نصب GPS بر روی خودروهای مسافربر شخصی با اشاره به این که دولت در زمینه گازوئیل قصد سهمیه‌بندی ندارد، گفت: در عین حال قرار است گازوئیل با کارت هوشمند توزیع شود تا از قاچاق این فرآورده جلوگیری کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به اعلام آمادگی ناجا برای اجرای طرح کارت هوشمند گازوئیل در کشور، گفت: علیرغم این آمادگی اما خوشحال‌تر می‌شویم که این کار را به ما ندهند. وی افزود  در تلاشیم تا موضوعاتی مانند تست اعتیاد، معاینه فنی، GPS تعویض پلاک و غیره را به این کارت مرتبط کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی ویژه برای بازگشایی مدارس، گفت: نباید حتی تاثیر آمارهای عمومی در خصوص ورود تاکسی، اتوبوس و ... و سهمیه بندی سوخت قرار گیریم. از سوی دیگر اماکن ناجا نیز باید کلیه آژانسها را به شبکه رایانه‌ای خود مرتبط کند تا افزایش قیمتی را در این زمینه نداشته باشیم.

آغازنصب GPS بر روی خودروهای مسافربر برون‌شهری

به گزارش ایسنا، فرمانده ناجا روز چهارشنبه 24 مرداد در مراسم آغاز به کار این طرح با اشاره به این که بیش از 50 درصد کشته‌های تصادفات جاده‌ای مربوط به 8 درصد خودروهاست، افزود: رشد کشته‌های تصادفات جاده‌ای برابر پزشکی قانونی در تیرماه سال جاری حدود 12 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به این که در شهریورماه سال گذشته 3 هزار و 300 نفر در تصادفات کشور کشته شده‌اند، افزود: باید سختگیری زیادی در این ماه صورت گیرد و با رانندگان متخلف و بی‌قانونی که امنیت جاده‌های کشور را به خطر می‌اندازند به شدت برخورد شود.

فرمانده ناجا شمار مجروحان تصادفات را 10 برابر کشته‌ها عنوان کرد و گفت: باید به سمت علمی کردن پلیس راهنمایی و رانندگی پیش رویم که در این راستا بکارگیری سیستمهای الکترونیک ضروری است.

وی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن استفاده از سیستم کنترل الکترونیکی (GPS) در جاده‌های کشور برای مهار تخلفات و سرعت غیرمجاز، گفت: آمارها نشان می‌دهند تعداد تخلفات اتوبوسها در هر سفر از 12 تخلف از زمان آغاز اجرای این طرح به متوسط دو تخلف کاهش یافته است.
 
احمدی‌مقدم با اشاره به ملاقات انجام شده با رییس جمهوری گفت: در این جلسه رییس جمهوری بر بکارگیری GPS در ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص کامیونها تاکید داشتند.

فرمانده ناجا در ادامه با اشاره به این که متاسفانه سوخت در شبکه آزاد هم اکنون در حال عرضه است، گفت: ملاحظه می‌کنیم علیرغم سهمیه بندی بنزین ترافیک در تهران مهار نشده است و معمولی است.

فرمانده ناجا با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در خصوص ون‌ها، گفت: نیروی انتظامی از موسسه قوامین نیز خواسته است تا وامی برای این خودروها در نظر بگیرد که بدین ترتیب هم اکنون متقاضیان با 500 هزار تومان می‌توانند صاحب ون شوند.

احمدی‌مقدم در این مراسم  بکارگیری GPS را ضروری خواند و گفت: این که گفته می‌شود به جای این سیستم از تاخوگراف استفاده شود عملا حرکتی به عقب و مغایر دیدگاههای موجود است و نیروی انتظامی مصمم است تا با به کارگیری این سیستم و دوربینها و رادارها به سمت ایجاد شرایط بدون حضور پلیس پیشرویم که در این راستا در سال جاری یکی از محورهای کشور با استفاده از سیستمهای الکترونیکی تجهیز شده و دیگر در آنجا شاهد حضورو استقرار پلیس نخواهیم بود.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ابزارهای جدید جوی ایجاد کنیم که هیچ مکانی برای متخلف امن نباشد.

احمدی‌مقدم با اشاره به این که نیمی از پاسگاههای پلیس‌راه به سیستم کنترل GPS مجهز شده‌اند، گفت: تا پایان سال کلیه محورها و پاسگاههای کشور به این سیستم تجهیز خواهند شد.

خودروهای دولتی تنها با داشتن برگه ماموریت اجازه تردد دارند

فرمانده ناجا در خصوص تردد خودروهای دولتی گفت: تمامی خودروهای دولتی تنها با داشتن برگه ماموریت اجازه تردد دارند و استفاده شخصی از این خودروها ممنوع است.

وی تاکید کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کشور در صورت مشاهده استفاده شخصی از خودروهای دولتی از تردد این خودروها جلوگیری می‌کند.

تجهیز‌90درصد محورهای اصلی کشوربه سیستم کنترلGPS

سرهنگ علیرضا اسماعیلی، فرمانده پلیس‌راه کشور نیز در این مراسم با اشاره به این که 90 درصد محورها و جاده‌های اصلی کشور به سیستم کنترل GPS مجهز شده‌اند، گفت: با بکارگیری سیستم GPS هم‌اکنون نقاط تخلفات سرعتی در کشور مشخص شده است و به صورت ویژه این نقاط پوشش داده می‌شود.

وی روز چهار‌شنبه در مراسم افتتاح نصب GPS بر روی خودروهای مسافربر برون‌شهری با اشاره به این که تاکنون 18 هزار اتوبوس به سیستم GPS مجهز شده‌اند، گفت: حدود 5 درصد از اتوبوسهای کشور هنوز به این سیستم تجهیز نشده‌اند که تا شهریورماه سال جاری تمامی اتوبوس‌ها باید از این سیستم بهره بگیرند.

فرماده پلیس‌ر‌اه کشور با اشاره به این که 7 محور کشور به سیستم کنترل الکترونیکی (GPS) تجهیز شده‌اند گفت: کنترل قاچاق کالا، مشخص کردن سرعت وسیله نقلیه، ثبت اطلاعات حرکتی، جهت حرکت، مسافت طی شده. محل توقف و مدت زمان رانندگی از جمله قابلیتهای سیستم GPS است.

اسماعیلی با اشاره به این که از فروردین ماه سال جاری شمار کشته‌های تصادفات جاده‌ای روند نزولی یافته است، گفت: متاسفانه از 180 کیلومتر راه کشور پلیس تنها در 20 درصد حضور دارد و بر اساس آمارهای موجود، در سال گذشته 27 هزار و 500 نفر در تصادفات کشته و 276 هزار نفر مجروح شدند.

برچسب‌ها