اعضای برجسته و دبیران کل احزاب کشور ضمن تجدید میثاق با آرمان های بنیان گذار جمهوری اسلامی، فعالان حزبی و تشکل های قانونی را به تقویت وحدت میان یکدیگر حول محور اندیشه های امام خمینی(ره) دعوت کردند.

در همایش میثاق اعضای خانه احزاب با آرمان های امام (ره) پنجشنبه با حضور برخی دبیران کل احزاب و سید حسن خمینی تولیت حضرت امام خمینی در حسینیه جماران برگزار شد.

حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم طی سخنانی بیان داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام زمانی شکل گرفت و به پیروزی رسید که دنیای معاصر می اندیشید جایی برای ادیان باقی نمانده و تنها علم رها بخش انسان هاست.وی عقب نشینی و عجز امروز مستکبران در مقابل ایران را ناشی از اراده و قدرت مردم که دلیل قدرت اسلام است، دانست.

نشانه توسعه یافتگی

بهزاد نبوی عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اعتقاد به این که امام هرگز هیچ طیف و جناح طرفدار انقلاب را از خود نراند، تأیید شکل گیری مجمع روحانیون مبارز در دوره مجلس سوم از سوی امام را گواه این ادعا دانست.عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی یکدستی نیروهای انقلاب را افتخار ندانست و افزود: تحزب نیاز دیروز، امروز و همیشه جمهوری اسلامی و نشانه توسعه یافتگی است.

ساده زیست ترین رهبران جهان

الهه کولایی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت نیز با برشمردن ابعاد شخصیتی امام (ره) از جمله عشق ورزی به مردم، امام خمینی را جزو ساده  زیست ترین رهبران جهان توصیف کرد و گفت: امام با برگزاری رفراندم از مردم برای تعیین نوع نظام نظر خواست؛ چرا که مردم را نه رعیت بلکه ولی نعمت نظام سیاسی می دانست.

محور وحدت

محمدباقر نوبخت هم در این همایش وصیت نامه امام خمینی (ره) را محور وحدت یاد کرد و گفت: برای تشکیل وحدت مشترکاتی را باید پیدا کرد که مهمترین آن جمهوری اسلامی است.

وظیفه سنگین

حبیب الله عسگراولادی دبیر کل جبهه  پیروان خط امام و رهبری نیز یکی دیگر از سخنرانان مراسم بود که در سخنانی بیان داشت: امام (ره) در جلسه ای که دعوت به تحزب و تشکل می کردند، به یکی از آیات شریفه  قرآن که مضمون خودسازی و دیگرسازی دارد، اشاره می کرد و می گفت که اگر ما مسلمانان  تنها به این توصیه عمل می کردیم، اکنون بزرگ ترین تشکیلات جهان را داشتیم.

حکم عقل و تأیید شرع

سید حسن خمینی تولیت آستان حضرت امام(ره) نیز در اختتامیه این مراسم خطاب به دبیران کل احزاب و پرهیز آنان از هرگونه اختلاف گفت: منشاء اختلاف منیت و اشتباه در تطبیق مفاهیم الهی است.سیدحسن خمینی فعالان عرصه احزاب و تشکل های سیاسی را به دوستی با یکدیگر فرا خواند و با قرائت آیه ای از قرآن کریم اظهار داشت: طبق فرموده قرآن کسانی که عمل صالح انجام می دهند خداوند محبت آنان را در دل مردم می گذارد.