همشهری آنلاین - نیما شایان: ۹ مجله جدید که حاوی زندگینامه چهره‌ها و آشنایی با پدیده‌ها، مفاهیم، رویدادها، نهادهای ملی و بین‌المللی، و ... است، به دانشنامه همشهری آنلاین اضافه شد.

دانشنامه همشهري آنلاين كه به اين روزنامه آنلاين، ماهيتي به مثابه يك مرجع الكترونيكي بخشيده است، طي يك ماه اخير با افزوده شدن 9 مجله در حوزه‌هاي سلامت، ارتباطات، اقتصاد، انديشه و مهارت‌هاي زندگي به‌روز شد.

اين مجله‌ها شامل «مجله روانشناسی و بهداشت روانی»، «مجله دارو و ویتامین»، «مجله آشنایی با مناسبت‌های دینی»، «مجله آشنایی با پول و بانک»، «مجله آشنایی با زخم»، «مجله زندگینامه اهالی بهداشت»، «مجله آزادی اطلاعات»، «مجله آشنایی با نفت و گاز» و «مجله آشنایی با کفش» است.   

كاربران همشهري آنلاين با مراجعه به مجله تخصصي روانشناسی و بهداشت روانی با مفاهيم و اصطلاحات تخصصي و پديده‌هاي اين حوزه اعم از انواع افسردگي، هيپنوتيسم، آنوركسيا، بوليميا، فوبي، تنش، آشناپنداري، اسكيزوفرني و ... و در مجله آشنایی با زخم، با انواع زخم و شیوه‌های مواجهه و درمان آنها آشنا مي‌شوند. اين زخم‌‌ها مي‌توانند از يك بريدگي يا خراشيدگي ساده تا عوارض وخيم‌‌تري مانند سياه‌زخم و زخم بستر باشند.

مجله زندگینامه اهالی بهداشت نيز به زندگينامه‌هاي دست‌اندركاران عرصه بهداشت و سلامت مي‌پردازد. مجله دارو و ويتامين نيز خواننده را با نکات مهم درباره مصرف دارو و انواع ویتامین آشنا می‌سازد. كاربر ابتدا با نکاتی درباره مصرف دارو آشنا شده و سپس در لینک‌های مرتبط به مجله به ویتامین‌ها مي‌رسد.

در مجله آزادی اطلاعات با نگاه به مفاهيم و کلیدواژه‌هايي نظير «حق دسترسی به اطلاعات»، «دسترسی آزاد به اطلاعات»، «آزادی اطلاعات»، «حق دانستن» و عبارت‌هایی مانند حق شهروندی، مشارکت اجتماعی، آزادی بیان و مردم‌سالاری و ... ، مهم‌ترين موارد مرتبط با اين بحث در ايران و جهان ارائه مي‌شوند.

نقش كليدي نفت و گاز در اقتصاد جهان و نیز تاثیر تحولات قیمت نفت بر سایر بخش‌ها، باعث شده است تا این حوزه به یکی از پر خبرترین حوزه‌های اقتصاد جهان تبدیل شود. مجله مربوط به نفت و گاز در صفحه اقتصاد همشهري آنلاين، به معرفي موارد مرتبط با حوزه انرژي‌هاي فسيلي به ويژه نفت و گاز اختصاص دارد.

در مجله پول و بانك نيز علاوه بر معرفي بانك‌ها، تاريخچه و قوانين موضوعه حوزه بانكداري مورد اشاره قرار گرفته و به تعريف مفاهيم و اصطلاحاتي نظير پولشویی، اصلاح پولی و ... پرداخته شده است.

مجله مناسبت‌های دینی نيز از جمله مجموعه مجلات همشهری آنلاین در صفحه اندیشه است كه مناسبت‌هايي نظير دهه کرامت، لیلة‌الرغائب، دحوالارض، هفته وحدت، روز مباهله و ... در آن معرفي شده‌اند.

در مجله آشنايي با كفش نيز موضوعاتي نظير كفش كودكان، كفش‌‌هاي طبي، كفش معلولان، كفش نوزادان، كفش‌هاي ورزشي، نحوه نگهداري از كفش و يا جلوگيري از عرق پا و بوي متصاعد از آن و ... مطرح شده است.

مجله‌هاي همشهري آنلاين، در طول زمان و با تغيير يا كشف و ابداع جديد در حوزه‌هاي تخصصي، بروز مي‌شود و بر اطلاعات آنها افزوده خواهد شد.

دانشنامه همشهري آنلاين در حال حاضر داراي بيش از 300 مجله تخصصي است كه بدنه اين مجله‌ها از چانك‌ (Hyper link) تشكيل شده‌اند.