همشهری‌آنلاین: رییس ستاد اقامه‌ نماز گفت: در حال حاضر نزدیک به 40 هزار مدرسه داریم که مسجد ندارند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رییس ستاد اقامه‌ی نماز صبح امروز در مراسم افتتاحیه شانزدهمین اجلاس سراسری نماز که در سالن اجتماعات استانداری اراک با حضور رییس جمهور برگزار شده بود، گفت: در حال حاضر ما نزدیک به 40 هزار مدرسه داریم که مسجد ندارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قرائتی افزود: من یادم می‌آید که زمانی که آقای احمدی نژاد شهردار بودند طی یک تصمیم مهم و انقلابی این زمینه را به وجود آوردند که شهرداری‌ها در مناطق مختلف در مدارسی که فاقد نمازخانه هستند یا نمازخانه‌ی آن‌ها دچار مشکل شده بود اقدام به ساختن یا ترمیم نماز‌خانه کردند و اکنون که آقای احمدی نژاد رییس جمهور هستند این انتظار می‌رود که برای رفع این مشکل اقدامات بیشتری به مانند قبل انجام دهند.

قرائتی، با بیان این‌که ما باید زمینه را برای جذب و حضور جوانان در مساجد فراهم کنیم، گفت: ما باید اجازه دهیم که جوانان در فعالیت‌های مسجد حضور بیشتری داشته باشند مثلا آنها اذان مساجد را بگویند و در تصمیم گیری‌ها نیز نظرات آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در هیات امنای مساجد نیز باید این زمینه فراهم شود که حداقل یک استاد دانشگاه و یک خانم نیز حضور داشته باشد و زمینه‌ای فراهم کنیم که در اداره و تصمیم‌گیری در امور مساجد مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی گفت:‌ متاسفانه بعضا می‌بینیم که در مساجد قسمتی که مربوط به خانم‌ها است از نظر امکانات وضعیت چندان مناسبی ندارد در صورتی که این اشتباه است و باید وضعیت مکان‌هایی که خانم‌ها در آن نماز می‌خوانند مناسب باشد.

وی گفت:‌ خانواده‌ها نیز در آموزش نماز به فرزندان خود بسیار موثر هستند و طبق تحقیقاتی که انجام شده بسیاری از دانش آ‌موزان و بچه‌ها از مادران خود نماز خواندن را یاد گرفتند.

وی گفت: ما بعضا متاسفانه می‌شنویم که گفته می‌شود چون فلان خانه نزدیک مسجد است ارزان است در صورتی که نباید این گونه باشد. ما نباید با اقدامات نادرست باعث شویم که مردم مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

وی گفت: متاسفانه می‌بینیم که مساجد تبدیل به غمکده شده‌اند و در آن جا فقط مراسم‌هایی مانند فاتحه و ختم برگزار می‌شود در صورتی که ما باید بدانیم که عروسی حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) در مسجد برگزار شده است.

قرائتی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به شخصیت دکتر احمدی نژاد،‌ گفت: هر چند می‌گذرد شناخت من از آقای احمدی نژاد روز به روز عمیق‌تر می‌شود مثلا چندی پیش ما شاهد برگزاری اختتامیه‌ی طرح 1441 بودیم و در این مراسم تعدادی از بانوان ما اسامی‌شان برای رفتن به حج عمره درآمده بود در آن جا ‌آقای احمدی نژاد دستور دادند که اسم شان به تنهایی درآمده است می‌توانند به همراه یکی از محارم خود به این سفر مقدس بروند.این در حالی است که من روحانی به این مساله فکر نکرده بودم که این خانم‌ها با چه کسی به این سفر می‌خواهند بروند.

برچسب‌ها