جمعه ۲۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: همانگونه که به استقبال عزای اهل بیت می‌رویم باید به استقبال شادی‌های آن ها نیز برویم و این‌گونه نباشد که این جشن‌ها بی‌رمق برگزار شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی خاطرنشان کرد: با همان رمقی که محرم امام حسین(ع) را برگزار می‌کنیم با همان رمق باید این شادی‌ها را بزرگ بداریم البته باید توجه کنیم شادی به معنای ابتذال، هرزگی و لودگی نیست و می شود شاد بود و هرزگی نکرد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه  صدا و سیمای جمهوری اسلامی که در ایام ولادت و وفات امامان بنایش بر ابراز محبت به خاندان عصمت و طهارت است، تدبیری کند که شادی‌هایی متناسب با مدل‌های کاملا اسلامی و نه غربی را ترویج کند، ادامه داد: این مسئله نیاز به کار دارد، البته خوشبختانه هنرمندان متعددی هستند که در این عرصه تلاش کنند.

خاتمی با اشاره به سوم شعبان سالگرد ولادت امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: دین وامدار عزیز فاطمه(س) است و امروز به این مناسبت روز پاسدار نامیده شده که به حق این نهادمقدس شایسته این تقارن است. این نهاد مقدس از اردیبهشت 58 با پیروزی انقلاب اسلامی متولد شد و در طول این 28 سال هم درعرصه مقابله با توطئه‌های خارجی و هم در عرصه مقابله با توطئه‌های داخلی انصافا خوش درخشید.

وی یادآور شد: در افتخار سپاه این جمله‌ امام(ره) کافی است که فرمایش دارند مبنی بر این‌که من از سپاه راضیم و به هیچ وجه نظرم از شما بر نمی‌گردد. اگر سپاه نبود کشور هم نبود من سپاه پاسداران را گرامی می‌دارم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه سپاهیان که محبوب امام(ره) بودند، تردید نکنند که محبوب امت هم هستند" اضافه کرد: مردم سپاهیان عزیز را فرزندان فداکار خود می‌دانند و از صمیم جان از آن‌ها حمایت می‌کنند؛ لذا این اقدام آمریکا مبنی بر قراردادن سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی برگ زرین افتخارآمیز دیگری در پرونده سپاه است؛ چراکه امام(ره) فرمودند زمانی که دیدید دشمنان از نهاد یا کسی بد می‌گویند نشان این است که او تاثیرگذار است، البته ما می‌دانیم که چه کسانی به آمریکا خط داده‌اند؛ ضد انقلابی‌های فراری استحاله شده‌یی که ملت آنها را تحمل نکرده‌ و بیرون‌شان کرده‌اند به آمریکا گفته‌اند که مقابله با انرژی هسته‌ای آب در هاون کوبیدن است، چون این مسئله یک خواسته ملی شده و لذا شما باید با سپاه مقابله کنید و این نهاد را تخریب و بی‌تاثیر کنید که البته خیلی هم در بین مردم این اقدام تاثیرگذار نیست.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به آمریکایی‌ها گفت: اینان با این سخنان‌شان شما را دوباره در باتلاقی می اندازند که وارد شدن در آن با خودتان است اما بیرون آمدنتان دیگر با شما نیست.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا بداند در این عرصه هماهنگ انرژی هسته‌یی مواجه با کل ملت است و ملت هیچ‌گاه فرزندان انقلابی خود را تنها نمی‌گذارد. ما این پیام را به آمریکا می‌دهیم که بدانند اگر بخواهند در این عرصه هم دیوانگی کنند، باتلاقی برایشان به وجود می‌آید.

خاتمی اضافه کرد: این ملت شیرمردان و شیرزنانی هستند که استکبار را به روز سیاه رساندند و همچنان به فضل خدا به روز سیاه خواهند نشاند.

به گزارش ایسنا خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه سخنان خود هم‌چنین با اشاره به اینکه امروز سالروز ورود اولین گروه آزادگان سرافراز به میهن اسلامی است، این روز را به یادماندنی دانست و گفت: این عزیزان با صبوری باعث سربلندی نظام مقدس اسلامی شده‌اند.

وی با اشاره به نامگذاری روز جانباز به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل(ع) نیز اظهار کرد: جانبازان شهیدان زنده هستند و لحظه لحظه رنجی که می کشند عجر شهادت در راه خدا را دارد. لذا خدمت به این قشر عبادت بزرگی است و ما دعاگوی همه مسوولانی هستیم که در این عرصه خدمتگزارند اما خواستار خدمت و تلاش و سرعت بیشتر در این جهت هستیم.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به 30 مرداد سالگرد حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم توسط رضا خان در سال 1314 افزود: روز 28 مرداد نیز سالگرد کودتای آمریکایی انگلیسی در سال 1332 و سلطه‌ مجدد رضاشاه خائن است.

خاتمی با بیان اینکه، مجموعه دوران سیاه حکومت پهلوی پدر و پسر لکه ننگی بر مدعیان امروزی دموکراسی غرب است، ادامه داد: اینان 50 سال از یک حکومت مستبد دین ستیز، اخلاق ستیز، استقلال و آزادی ستیز حمایت کرده‌اند و امروز معلوم نیست که این ننگ را طرفداران دموکراسی به کجا می‌خواهند ببرند. 50 سال با حمایت این‌ها در این کشور بیگانگان همه کاره بودند و مردم هیچ کاره. بیش از 50 سال رفتار آن‌ها با ملت بزرگی مثل ایران رفتار برده‌داری بود اما خوشبختانه با پیروزی انقلاب مردم آن نوکر را بیرون کرده و ارباب‌شان را منزوی کرده‌اند و این سیمای واقعی دموکراسی غربی است که در پوشش دموکراسی جنایت می‌کند و در پوشش دموکراسی وارد کشوری مثل عراق می‌شود و دست به آدم‌کشی می‌زند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: دنیا بداند نظام سلطه به چیزی جز منافع خود نمی‌اندیشد و فقط استکبار و سلطه را می خواهد.

به گزارش ایسنا، خاتمی در ادامه سخنان خود پدیده ناکام ماندن آمریکا در بسیاری از پروژه‌ها را در این زمینه مبارک توصیف کرد و افزود: این‌ها با شعار دموکراسی آمده‌اند اما واضح‌ترین حادثه سیاسی ناکامی آن‌هاست.

وی اضافه کرد: دشمنان سخن از طرح خاورمیانه بزرگ سر داده اند. اما مقاومت جانانه 33 روزه حزب‌الله تار و پود این طرح را به هم ریخت و بار دیگر فرهنگ ضد استکباری را در دنیا نهادینه کرد. در ناکامی آمریکا همین بس که دنیا دیگر شعار دموکراسی‌خواهانه آن‌ها را باور نمی‌کند و تحلیلگران خودشان می‌گویند در عراق باید به سراغ یک حکومت دیکتاتوری رفت اما بدانند این فکر خواب و خیالی بیش نیست و ملت عراق دیگر اجازه حاکمیت دیکتاتورها را به فضل خدا نمی‌دهند.

خطیب جمعه این هفته تهران بیداری ملت‌ها را پدیده مبارک دیگری عنوان کرد وافزود: یکی از مسوولان انگلیسی به صراحت اعتراف کرده که دولت انگلیس در خاورمیانه دیگر جایگاهی ندارد و مطبوعات آمریکایی در این هفته نوشتند حمایت آمریکا از هر کاندیدایی در خاورمیانه کافی است که او را برای همیشه بازنده مطلق کند و این نشان دهنده هوشیاری ملت‌هاست.

خاتمی رفتار خردورزانه بعضی همسایگان ایران را نیز مایه خوشنودی و یکی دیگر از پدیده های مبارک دانست و افزود: آمریکا در عراق مدام تبلیغ می‌کند که عامل ناامنی در عراق ایران است اما نوری مالکی نخست وزیر عراق به ایران آمد و به صراحت سخن از نقش مثبت ایران در عراق به زبان آورد و عنوان کرد که اعتنایی به این صحبت‌ها نمی‌کند. البته از دولت مردمی نوری المالکی انتظاری جز این نیست.

وی با بیان این‌که دولت ایران حمایت از این دولت را وظیفه خود می‌داند افزود: همچنین حامد کرزای در واشنگتن پیش روی بوش به صراحت سخن از نقش مثبت ایران در افغانستان زد که همه این‌ها نشان از رفتار خردورزانه همسایگان ایران است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن اظهار امیدواری از این‌که "سایر همسایگان ایران توجه داشته باشند که آمریکا و اشغالگران رفتنی هستند و ایران اسلامی می‌ماند" در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همسایگان بدانند که یک ایران مقتدر حامی آن‌ها و رافع مشکلات‌شان است.

کد خبر 29116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز