مسافر ۴.۵ میلیارد ساله کهکشان‌ها روز گذشته به مناسبت یک‌سالگی فعالیت گنبد مینا رونمایی شد؛ شهاب‌سنگی که براساس پژوهش‌های صورت‌گرفته در دانشگاه‌های تهران و فرانسه قدمتی ۴.۵ میلیارد ساله دارد و در سال۹۲ در کویر لوت ایران توسط یک گردشگر کشف شد.

اين شهاب‌سنگ در مراسمي به مناسبت يك‌سالگي فعاليت گنبد مينا رونمايي شد و در معرض ديد علاقه‌مندان‌ و بازديد‌كنندگان‌ اين مجموعه قرار گرفت.‌در اين مراسم كه روز سه‌شنبه (14مهر ماه) و از سوي شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد برگزار شد، در مورد شهاب‌سنگ كشف‌شده نيز توضيحاتي ارائه شد.

مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد در حاشيه مراسم رونمايي اين شهاب‌سنگ گفت: شهاب‌سنگ موجود با همت جمعي از كاوشگران كوير، بيش از يك سال پيش كشف شد و به‌خاطر فعاليت‌هاي اقليم‌شناسي گنبد مينا، از سوي اين تيم به مجموعه اهدا شده است.

اردشير نوريان افزود: بررسي‌هاي دانشگاه تهران و يكي از دانشگاه‌هاي فرانسه نشان مي‌دهد كه اين شهاب‌سنگ عمري نزديك به سن كره زمين داشته باشد‌ . وي گفت: اين شهاب‌سنگ به‌صورت امانت در اين مجموعه نگهداري خواهد شد ولي با تفاهمي كه با تيم اهدا‌كننده داشتيم، قرار بر اين است تا كارشناسان و تيم‌هاي متخصص در هر زمان كه بخواهند بتوانند بررسي و مطالعات دقيق‌تري را روي اين شهاب‌سنگ انجام دهند.