مسافر ۴.۵ میلیارد ساله کهکشان‌ها روز گذشته به مناسبت یک‌سالگی فعالیت گنبد مینا رونمایی شد؛ شهاب‌سنگی که براساس پژوهش‌های صورت‌گرفته در دانشگاه‌های تهران و فرانسه قدمتی ۴.۵ میلیارد ساله دارد و در سال۹۲ در کویر لوت ایران توسط یک گردشگر کشف شد.

شهاب سنگ

اين شهاب‌سنگ در مراسمي به مناسبت يك‌سالگي فعاليت گنبد مينا رونمايي شد و در معرض ديد علاقه‌مندان‌ و بازديد‌كنندگان‌ اين مجموعه قرار گرفت.‌در اين مراسم كه روز سه‌شنبه (14مهر ماه) و از سوي شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد برگزار شد، در مورد شهاب‌سنگ كشف‌شده نيز توضيحاتي ارائه شد.

مديرعامل شركت نوسازي اراضي عباس‌آباد در حاشيه مراسم رونمايي اين شهاب‌سنگ گفت: شهاب‌سنگ موجود با همت جمعي از كاوشگران كوير، بيش از يك سال پيش كشف شد و به‌خاطر فعاليت‌هاي اقليم‌شناسي گنبد مينا، از سوي اين تيم به مجموعه اهدا شده است.

اردشير نوريان افزود: بررسي‌هاي دانشگاه تهران و يكي از دانشگاه‌هاي فرانسه نشان مي‌دهد كه اين شهاب‌سنگ عمري نزديك به سن كره زمين داشته باشد‌ . وي گفت: اين شهاب‌سنگ به‌صورت امانت در اين مجموعه نگهداري خواهد شد ولي با تفاهمي كه با تيم اهدا‌كننده داشتيم، قرار بر اين است تا كارشناسان و تيم‌هاي متخصص در هر زمان كه بخواهند بتوانند بررسي و مطالعات دقيق‌تري را روي اين شهاب‌سنگ انجام دهند.

کد خبر 309800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha