همشهری آنلا ین: مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از خدمات رسانی بیش از 9 هزارو 700 دستگاه اتوبوس و مینی بوس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، خبر داد.

مهندس حسین بیژنی در گفتگو با سما، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در اول مهرماه حدود 2 هزار و 100 دستگاه مینی بوس، 300 اتوبوس قدیمی بخش خصوصی، هزار دستگاه اتوبوس جدید بخش خصوصی و  بیش از 6 هزار اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی به شهروندان تهرانی خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با تاکید برآنکه ناوگان اتوبوسرانی در حدود 400 خط موجود به شهروندان سرویس ارایه می دهد افزود: در اول مهرماه شرکت واحد اتوبوسرانی به وسیله اتوبوس ها و مینی بوس های موجود روزانه ظرفیت جابه جایی حدود 4 میلیون و 500 هزار مسافر را دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ادامه درمورد اعتبارات تبصره 13 به خرید اتوبوس های جدید گفت: متاسفانه با گذشت 6 ماه از سال هنوز هیچ بودجه‌ای از تبصره 13 دریافت نشده است.[سهم تهران از تبصره 13 اعلام نشده‌است]

مهندس بیژنی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی و بازسازی کامل تعداد 600 دستگاه از اتوبوس‌های متوقف دارای نقص بیان کرد: متاسفانه 400 دستگاه اتوبوس متوقف شده هنوز در پارکینگ‌ها به سر می‌برند زیرا شرکت‌های خودروساز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و گارانتی این اتوبوس‌ها اعمال نشده‌است.

همچنین درباره به برخی از اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی درآستانه مهرماه اشاره کرد و گفت: نظافت کلیه اتوبوس‌ها اعم از صندلی، توشویی، روشویی، موتورشوئی، رینگ‌شوئی، نظافت و در صورت لزوم رنگ‌آمیز کلیه باجه‌های بلیت‌فروشی و کنترل خطوط وشناسایی مراکز مهم سفر و ایستگاه های پرمسافراز جمله اقداماتی است که در آستانه مهرماه و ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.