به گزارش سما، مهندس تشکری هاشمی ضمن بیان اینکه خودرو سازان داخلی نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند اظهار کرد: تا زمانی که خودروسازان داخلی به تعهدات خود عمل نکنند و نتوانند اتوبوسهایی استاندارد و مناسب ارایه دهند نمیتوان به آنها اعتماد کرد و برای حل کمبودهای موجود و بهبود کیفیت، مجبوریم اتوبوسهای خارجی را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران وارد کنیم.
وی افزود: ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران به اتوبوس های نیاز دارد که 2 یا 3 واگن داشته باشند و بتوانند تعداد زیادی مسافر را جابه جا کنند.
وی تصریح کرد: اتوبوسها باید برای استفاده افراد مسن و معلولین مناسب باشد و درهای عریض داشته باشند تا مسافران هنگام سوار و پیاده شدن با مشکل مواجه نشوند.
وی تاکید کرد: براساس استانداردهای جهانی اتوبوس ها بید به امکانات رفاهی و ایمنی مجهز باشند اما متاسفانه در خودروهای ساخت داخا کمتر این نکات لحاظ شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک ضمن بیان آنکه قیمت خودروهای خارجی بسیار بیشتر از اتوبوسهای ساخت داخل است گفت: با وجود آنکه خرید اتوبوسهای خارجی مقرون به صرفه بهنظر نمی رسد اما کمبودهای موجود، کیفیت پایین اتوبوسهای داخلی، خواست و نیاز شهروندان و افزایش تعداد مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی عواملیاست که ورود اتوبوسهای خارجی را به یک ضرورت تبدیل کرده و در هر صورت باید منافع و رفاه شهروندان به صرفه اقتصادی ترجیح داده شود.
مهندس تشکری هاشمی در ادامه گفت: در مرحله اول یعنی تا اوایل مهرماه 200 دستگاه اتوبوس خارجی برای خط BRT دپوی شرق تا میدان آزادی وارد کشور می شود و پس از آن به مرور زمان و در صورت نیاز در سایر خطوط اتوبوسهای خارجی فعال خواهند شد.