روند نوسازی ۶هزار تاکسی پیکان شهر تهران تسهیل می‌شود.

سيدجعفر تشكري‌هاشمي، معاون حمل ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين‌باره از توافقات صورت‌گرفته با ايران خودرو خبر داد. به گفته وي، خروج تاكسي پيكان فرسوده طي سال‌جاري با جديت در شهرداري تهران پيگيري شده است. معاون شهردار تهران با بيان اينكه بخشي از مهم‌ترين سياست‌هاي شهرداري تهران براي كاهش آلاينده‌هاي هوا، ممنوعيت تردد تاكسي‌هاي پيكان در شهر تهران است، مي‌گويد: اكنون در شهر تهران نزديك به 6هزار تاكسي پيكان فرسوده تردد مي‌كنند.

تشكري‌هاشمي با تأكيد بر اينكه روند نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده شهر به‌دليل عدم‌همكاري بين‌بخشي، از آذر‌ماه سال گذشته متوقف شده بود، ادامه مي‌دهد: روند نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده شهر تهران با توافقات صورت‌گرفته با ايران‌خودرو از سر گرفته شده است. به گفته تشكري‌هاشمي تاكنون بالغ بر 200دستگاه از تاكسي‌هاي پيكان فرسوده وارد چرخه نوسازي شده و به‌طور حتم تا پايان سال‌جاري 6هزار تاكسي‌پيكان شهر تهران نوسازي مي‌شوند.

تشكري‌هاشمي تصريح كرد: در موضوع تاكسيراني به‌دنبال ارتقاي كيفيت ناوگان تهران هستيم، به همين منظور بخشي از تاكسي‌هاي فرسوده با خودروهاي با كيفيت داخلي تأمين خواهند شد. در عين حال به آن دسته از كساني كه بخواهند خودروهاي وارداتي را به چرخه عمومي شهر وارد كنند نيز مجوز خواهيم داد.

در عين حال هنوز مشكلات موجود در مسير نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده وجود دارد، به‌طوري كه ستاد حمل‌ونقل بايد مسير وام 20ميليوني بانك صادرات را تسهيل كند. به گفته ميثم مظفر، مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران، اين انتظار مي‌رود كه ستاد مديريت سوخت با هماهنگي، روند پرداخت وام را تسهيل كند و در عين حال خودروساز هم شرايط اقساطي مناسبي را براي تاكسي‌هاي فرسوده ارائه كند.