مطالبه افکار عمومی و پیگیری‌های مدیریت شهری بالاخره جواب داد. ‌ قرار است تاکسی‌های فرسوده‌‌ تهران و دیگر شهرهای کشور‌ به مرور نونوار شوند.

ميثم مظفر، مديرعامل شركت تاكسيراني تهران نيز با تأييد اين خبر جزئيات بيشتري را درباره روند نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده‌ اعلام كرد. به گفته وي صبح ديروز جلسه مسئولان نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده با معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي برگزار شد كه به موجب اين جلسه توافقاتي بين ايران خودرو، ستاد حمل‌ونقل و سوخت، وزارت كشور و سه بانك ملت، تجارت و پارسيان ‌ايجاد شد. مظفر با بيان اينكه هر سه بانك ذكر شده موظف هستند 30هزار فقره وام و تسهيلات لازم براي نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده را به متقاضيان ارائه دهند، گفت: مقرر شد هر سه بانك مبلغ 20ميليون تومان وام با بهره 16درصد و بازپرداخت 48ماهه را به رانندگان تاكسي‌هاي فرسوده اختصاص دهند و همچنين 5ميليون تومان ارزش گواهي اسقاط تعيين شد كه توسط ستاد حمل‌ونقل سوخت از فاكتور فروش خودرو كسر خواهد شد.

  • توقف تردد 17هزار تاكسي فرسوده پايتخت

هم‌اكنون حدود 17هزار دستگاه تاكسي فرسوده در تهران تردد دارند كه از اين تعداد حدود 6هزار دستگاه تاكسي‌هاي پيكان فرسوده هستند. اين تعداد همان خودروهايي هستند كه شهردار تهران پيش از اين درباره آنها گفته بود اين تاكسي‌ها سالانه دو برابر وزن خود آلايندگي توليد مي‌كنند. در حال حاضر با توجه به تعيين زمان ثبت‌نام كه از دهه فجر امسال اعلام شده انتظار مي‌رود متقاضيان براي نوسازي تاكسي‌هاي خود اقدام كنند. بنابراين مالكان بايد به دفاتر شركت‌هاي خصوصي تاكسيراني مراجعه و در سايت نوسازي ثبت‌نام كنند.

طبق توافقات صورت گرفته از 11اسفند‌ماه نيز شركت ايران خودرو اقدام به تحويل خودروي سمند EF7 و پژو 405به متقاضيان مي‌كند. به گفته مديرعامل شركت تاكسيراني تهران، ايران خودرو متعهد شده است كه در اسفندماه 8000دستگاه تاكسي، در فروردين سال آينده 7000 دستگاه تاكسي و از ارديبهشت‌ماه سال آينده نيز ماهانه 15هزار تاكسي را به ناوگان حمل‌ونقل عمومي اضافه كند. حالا شهروندان منتظرند دولت در گام‌هاي بعدي، نوسازي ميني‌بوس‌ها و اتوبوس‌هاي فرسوده را هم در دستور كار قرار دهد.

  • هيبريدي‌ها وارد خيابان مي‌شوند

مديرعامل شركت تاكسيراني تهران همچنين از ورود تاكسي‌هاي هيبريدي و پاك به سيستم حمل‌ونقل‌ پايتخت خبر داد و گفت: از امروز 50خودروي هيبريدي داراي استاندارد يورو 5 وارد حمل‌ونقل عمومي مي‌شوند و اين در حالي است كه اين خودروها از مدل جديد سرمايه‌گذاري پيروي مي‌كنند چرا كه اين خودروها در مالكيت شركت خصوصي هستند و رانندگان اين تاكسي‌ها تحت استخدام و حقوق‌بگير اين شركت‌ها هستند.

کد خبر 322607

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha