بهگزارش همشهري، گلايههاي مردم از افت كمي و كيفي نان در حالي ادامه دارد كه مسئولان دولتي با رد اين ادعاها، تشديد تخلفات توليد و عرضه نان بهدليل عرضه دو نرخي آرد يارانهاي و آزادپز را رد ميكنند اما براساس آخرين خبرهاي رسمي، فروش اجباري نان كنجدي در صدر شكايات مردمي از گرانفروشي كالاها طي نيمه نخست امسال بوده است.
بهگفته معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، طي نيمه نخست امسال بيشترين شكايات مردمي در حوزه كالايي مربوط به گرانفروشي نان با عرضه اجباري نان كنجدي و پس از آن گرانفروشي ميوه بوده است.مجتبي شيرقاضي تأكيد كرد: براساس آمار بهدست آمده از سامانه 124، فروش اجباري نانهاي كنجدي كه قيمت بالاتري دارند و گرانفروشي در ميوه بهترتيب رتبه اول و دوم را در ميزان شكايات مردمي طي نيمه نخست امسال بهخود اختصاص داده است.
وي با بيان اينكه در بخش خدمات نيز بعد از تعميرگاههاي خودرو و رستورانها، بيشترين شكايات مربوط به صنف آرايشگران مردانه بوده است، افزود: فردي كه از يك واحد صنفي شكايتي دارد، اگر شاكي خصوصي باشد بايد با مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدارك و مستندات موجود و فاكتور رسمي را بهصورت حضوري ارائه كرده و درصورت بررسي و تحقق موضوع، شكايت براي رسيدگي و اعلام نظر قاضي به سازمان تعزيرات حكومتي ارسال ميشود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: همچنين عمده شكايت از واحدهاي صنفي مربوط به عدمدرج قيمت و صدور فاكتور و پس از آن گرانفروشي بوده است.