سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

سیاست مماشات و سکوت مسئولان در برابر تخلفات گرانفروشی و افت کیفیت نان موجب بی‌قیمت شدن این فرآورده و حذف تدریجی نان دولتی از سفره خانوارهای تهرانی شده است.

نان

تأكيد دولت بر آزادپز شدن تدريجي 20درصد نانوايي‌ها و نبود و ناكارآمدي برخوردهاي نظارتي شرايط لازم براي شكل‌گيري انواع تخلفات در واحدهاي نانوايي را فراهم كرده است به‌نحوي كه اكنون مردم مجبور به خريد نان بي‌كيفيت در نانوايي‌هاي يارانه‌اي شده‌اند و كيفيت نان در نانوايي‌هاي آزادپز نيز متناسب با رشد قيمت‌ها بهبود نيافته است.

روي ديگر نابساماني بازار نان در گرايش بيش از حد نانوايي‌هاي شهر تهران به‌ويژه نانوايي‌هاي سنگكي به آزادپزي است چرا كه اكنون حتي در برخي محلات با جمعيت بيش از 5هزار نفر نيز تنها نانوايي سنگكي موجود آزادپز شده و نانوايي‌هايي كه در سايه استفاده از آرد يارانه‌اي به توليد مشغول هستند پروايي از تخلف در قيمت و كيفيت نان نداشته و برخوردهاي احتمالي دستگاه‌هاي نظارتي نيز ناكارآمد بوده است.

رئيس اتحاديه نانوايان سنگكي با پذيرش برخي مشكلات ناشي از آزادپز شدن نانوايي‌ها، وعده برخورد با اين تخلفات را مطرح كرده و به ايرنا گفت: برخي از مشكلاتي كه هم‌اكنون در عرضه نان مشاهده مي‌شود مربوط به نانوايي‌هايي است كه بي‌رويه در سطح شهر احداث شده‌اند و بدون داشتن تخصص كافي در توليد و عرضه نان، در اين حوزه فعاليت مي‌كنند.

محمدرضا نظرنژاد همچنين از وجود نانوايي‌هاي اجاره‌اي در سطح تهران خبر داد و گفت: متأسفانه فعاليت اين نانوايي‌هاي اجاره‌اي سبب شده تا مشكلات و مسائلي در اين بخش به‌وجود آمده و به پاي همه نانوايان گذاشته شود. اين در حالي است كه تمام نانوايي‌ها بايد نرخ مصوب را رعايت كنند در غيراين صورت با آنها برخورد خواهد شد ضمن آنكه از همينجا از مردم مي‌خواهيم نانوايان متخلف را به اتحاديه معرفي كنند.

اصغر پابرجا، نايب‌رئيس اين اتحاديه نيز بدون اشاره به دلايل فروش نان سنكگ كنجدي به نرخ هزار و 500تومان در برخي نانوايي‌هاي يارانه‌اي اعلام كرد كه شهروندان اگر نان با كيفيت مي‌خواهند بايد هزينه آن را بپردازند. هزينه توليد يك قرص نان سنگك حدود هزار تومان است درحالي‌كه اكنون نرخ اين نان 800تومان تعيين شده است.

کد خبر 298334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha