جواد عزیزی: معمای قتل‌های سریالی شهر بوکان که در آن 2 مرد از سوی افراد ناشناس به قتل رسیده بودند، پلیس را در برابر فعالیت پیچیده یک باند بزرگ شرارت قرار داد.

اعضای این باند علاوه بر قتل 2 مرد، اقدام به تخریب اموال عمومی و آتش زدن خودروها می‌کردند.

اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته، مرد جوانی در حال عبور از منطقه‌ای در حاشیه شهر بوکان در آذربایجان غربی متوجه جسد خون‌آلود مردی میانسال شد  و ماجرا را به مأموران اطلاع داد.

دقایقی بعد وقتی گروهی از مأموران خود را به محل حادثه رساندند، در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول یکی از اهالی بوکان است که به ضرب گلوله از پای درآمده و قاتلان بدون برجای گذاشتن سرنخی پا به فرار گذاشته‌اند.

انفجار مرگبار

با گذشت 7 ماه از این جنایت، در حالی که تحقیقات پلیس برای شناسایی قاتلان مرد میانسال با بن بست مواجه شده بود، ماجرای انفجاری عجیب در یکی از خیابان‌های بوکان به پلیس گزارش شد.

بر اثر این انفجار که در یکی از منازل مسکونی شهر رخ داده بود، مردی که در حال عبور از محل حادثه بود به شدت مجروح شده و پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داده بود.

مأموران پلیس که به سرعت خود را به محل انفجار رسانده بودند، در تحقیقات تخصصی دریافتند انفجار مرگبار به وسیله مواد منفجره دست‌ساز رخ داده و هدف عاملان انفجار، احتمالا به قتل رساندن ساکنان یک خانه مسکونی بوده است.

به این ترتیب با توجه به حساسیت موضوع، ماجرا به فرماندهی انتظامی استان آذربایجان غربی گزارش شد  و گروه ویژه‌ای از مأموران زیر نظر رئیس پلیس آگاهی استان جست‌وجو برای یافتن سرنخی در این حادثه را آغاز کردند.

رابطه مرموز

در حالی که کارآگاهان پلیس آذربایجان، سرگرم رسیدگی به پرونده انفجار مرگبار بودند،‌ مدتی بعد در جریان فعالیت یک باند شرارت قرار گرفتند که به آتش زدن خودروها و تخریب اموال عمومی در سطح شهر بوکان دست می‌زدند.

در حالی که اعضای این باند در برخی  فعالیت‌های مجرمانه خود از مواد منفجره دست‌ساز استفاده کرده بودند این فرضیه که انفجار مرگبار نیز توسط آنها رخ داده باشد پیش روی پلیس قرار گرفت.

بنابراین تحقیقات تخصصی برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد و مدتی بعد کارآگاهان از طریق منابع اطلاعاتی خود موفق شدند یکی از اعضای باند را که مردی جوانی به نام علی بود شناسایی کنند.

وقتی مأموران دریافتند علی آخرین نفری بوده که همراه مرد میانسالی که جسد خون‌آلودش در حاشیه شهر پیدا شد، دیده شده  بود به این نتیجه رسیدند که نخستین جنایت نیز از سوی اعضای همین باند صورت گرفته و به این ترتیب عملیات دستگیری علی را آغاز کردند.

کارآگاهان با شناسایی محل زندگی‌ این مرد، با دریافت دستور قضائی وارد عمل شده و وی را در یک عملیات ضربتی به دام انداختند.

سرهنگ رجبی، معاون جنایی پلیس آگاهی ناجا با بیان این خبر گفت: متهم پس از انتقال به اداره پلیس، در بازجویی‌ها مدعی شد که همراه دیگر همدستانش با تشکیل باند شرارت تصمیم گرفته بود با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شهر، نقشه‌های شوم اخاذی خود را عملی کند و قتل‌های سریالی در بوکان نیز توسط او و همدستانش صورت گرفته است.

وی با اشاره به اعترافات متهم گفت: اعضای این باند در نخستین جنایت، پس از کشاندن مرد میانسال به محلی خلوت او را با شلیک گلوله به قتل رسانده‌اند و در جنایت دوم نیز قرار بوده مالک خانه را به قتل برسانند اما انفجار به گونه‌ای بوده که مرد عابر کشته شده است.

برچسب‌ها