همشهری آنلاین: وزیر بهداشت در سفر به خوزستان، به جمع همکاران خود در کاروان نورآوران سلامت پیوست و چشمان چند بیمار را در روستای ابوشانک آبادان و در اتاق عمل سیار، جراحی کرد.

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر سيد حسن هاشمي در حاشيه اين اقدام خيرخواهانه،‌ درباره اقدامات كاروان نورآوران سلامت اظهار داشت: نور آوران سلامت یک بنیاد خیریه است.


او افزود: نوآوران سلامت، از حدود 5 سال قبل، به طور رسمی والبته بیش از 10 سال قبل هم به طور غیر رسمی فعالیت می‌کند ودو شعبه در شرق و مرکز کشور دارد.

به گفته وزير بهداشت، اين بنياد خيريه، هر 3 ماه یکبار در یکی از نقاط محروم کشور مسقر می‌شود و خدمات چشم پزشکی، دندانپزشکی و بینایی سنجی را به طور رایگان به مردم، ارائه مي‌كند.

وزير بهداشت گفت: حضور پزشکان و افراد مختلف در این بنیاد، داوطلبانه است و آنها با هدف کار خیر و نیکوکاری، فعاليت مي‌كنند و هیچ فردی دستمزد نمی‌گیرد.


دكتر هاشمي افزود : كاروان نورآوران سلامت، ‌تا کنون حدود 7 هزار و 200 عمل جراحی چشم انجام داده است و علاوه بر آن، 123 هزار ویزیت، 57 هزار خدمات حوزه دندانپزشکی و 23 هزار عینک به مردم نیازمند،‌ ارائه كرده است.

وزير بهداشت، درباره آینده فعالیت‌های بنياد خیریه نور آوران سلامت، گفت:‌ یقین دارم که با توجه به باورهای مردم و سنت دیرینه نیکوکاری و خیریه در کشور، این طرح در آینده در کشور گسترش خواهد یافت و بدين ترتيب، بيشتر مي‌تواند مشکلات بهداشتی و درمانی مردم را کاهش دهد.