همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، در بیمارستان نور تهران رای خود را به صندوق سیار آرا انداخت و گفت: یکی از دغدغه‌های نمایندگان باید تامین و حفظ سلامت مردم باشد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، دکتر سید حسن هاشمي، افزود:  انتخابات، فرصت بزرگی است که انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، شهدا، جانبازان و ایثارگران برای مردم فراهم کرده اند.

وزير بهداشت گفت  : در انتخابات، مردم با رای خود، مسئولان کشور را انتخاب می‌کنند در حالی که در گذشته، نظام شاهنشاهی حاکم بود و همه تصمیمات کشور را یک فرد یا حداکثر یک خانواده می‌گرفتند.

او اظهار داشت: این فرصت ایجاد شد تا مردم بتوانند با ریختن رای به صندوق آرا، اراده خود را برای اداره کشور در قوای مختلف، اعمال کنند.

دكتر هاشمي گفت: مردم با حضور پرشور و وسیع در پای صندوق‌های رای به وظیفه دینی، ملی و ایمانی خود عمل می‌کنند.

وزیر بهداشت درباره اولویت‌های بهداشتی و درمانی در مجلس آینده، اظهار داشت: نماینده ای که اولویت وی سلامت مردم نباشد، نمی‌تواند در سایر حوزه‌ها نیز از حقوق مردم، پاسداری کند چرا که موضوع سلامت و امنیت، بسیار مهم است و اين درحالي است كه متاسفانه در گذشته، مغفول مانده است.

دکتر هاشمی ضمن تقدیر از مجلس فعلی برای حمایت از برنامه‌های وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان، باید سلامت مردم باشد چرا که سلامت مردم نه تنها در اقتصاد کشور، بلکه در شور و نشاط و شادابی مردم در رعایت حقوق شهروندی مهم است.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات متعدد بین بخشی در کشور، تصریح کرد: وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و قوای مختلف کشور با مشکلات زیادی در گیر هستند و انتظار داریم تا افراد منتخب مردم، ضمن توجه به سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، آن را در قالب قانون، بنویسند و بر اجرای آن توسط دستگاه‌های اجرایی کشور نیز نظارت کنند.

دکتر هاشمی ضمن قدردانی از همکاران خود به دلیل زحمات بی‌منت برای سلامتی مردم، گفت: جامعه پزشکی، پرستاری و کادر بهداشتی و درمانی کشور همانند سایر آحاد مردم، به پیشرفت و سرنوشت کشور علاقه مند هستند و اطمینان دارم که همه آن‌ها در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و با رای خود، در ساختن ایرانی آبادتر، بدون دغدغه معیشتی و برای عدم نگرانی از اشتغال جوانان، مشارکت می‌کنند.

وزیر بهداشت حضور همکاران و بیماران در انتخابات را فرصتی مغتنم دانست و افزود: از آنها به دلیل خدمت به مردم و انجام وظیفه دینی و ملی قدردانی می‌کنم.