همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با انتقاد از ناایمن بودن خودروهای داخلی گفت: برای کاهش میزان تلفات جاده ای در کشورمان باید عزم جدی همه دستگاه ها را داشته باشیم.

به گزارش مهر، سیدحسن هاشمی در یازدهمین همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: ما در حوزه سلامت کارمان با راهور پیوند زیادی دارد و طبیعی است که پیشگیری بر در مان مقدم است.

وی گفت: آمارهای ارائه شده در کشور مایه تاسف است وآمار تلفات از متوسط کشورهای آفریقایی هم بیشتر است و ملت بی نظیر ما با این سابقه علمی در حوزه دفاعی در منطقه حرف اول را می‌زند اما نمی‌توانبم مشکل تلفات راهنمایی و رانندگی را حل کنیم.

وزیر بهداشت گفت: در مجموع هزاران سال از عمر جوانان ما در تصادفات شهری و جاده ای از بین می رود.

هاشمی با تبریک به پلیس راهور برای کاهش تلفات جاده‌ها به میزان 10 هزار نفر در طول 10 سال گذشته گفت: رسانه‌ها نقش چشمگیری در کاهش تلفات جاده‌ای داشتند اما هم پلیس و هم ما در وزارت بهداشت قصوری را مرتکب شده‌ایم که شاهد این میزان بالای تلفات جاده ای هستیم.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به توانمندی‌های کشورمان در تولید نانو و ساخت موشک گفت: باید مردم را توانمند کنیم و یک بار برای همیشه تصمیم بگیریم تا تلفات جاده ای و تلفات تصادفات را کم کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به وجود 5 هزار نقطه خطرساز و خطرآفرین در جاده های کشور گفت: ما در وزارت بهداشت توانمندی این را داریم که از بودجه هایمان کاسته تا به بودجه کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی اضافه شود.

هاشمی با انتقاد از خودروهای ناایمن داخلی گفت: با افزایش میزان خطوط ریلی می‌توان به صورت چشمگیر تلفات جاده‌ای را کمتر کرد.

وزیر بهداشت در ادامه با انتقاد از موتور سیکلت‌های معیوب و آمار بالای تلفات در بین موتورسواران و عابران پیاده گفت: باید عزممان را جزم کرده و در تولید خوردوها و وسایل نقلیه و موتورسیکلت‌های استاندارد از تعداد تلفات جاده‌ای تا جایی که امکان دارد کاست.

وي درباره افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی نیز گفت: بالا رفتن میزان مالی جرایم راهنمایی و رانندگی نقش بازدارندگی دارد و امیدواریم بالا رفتن میزان جرایم باعث رانندگی های ایمن و کاهش میزان تلفات راهنمایی و رانندگی شود.

 هاشمی در ادامه افزود: امیدواریم معضل تلفات جاده ای که جزو دغدغه های مقام معظم رهبری است کاهش پیدا کند.

وزیر بهداشت گفت: در بخش بهداشت و درمان سعی کرده ایم حضور مفيدتري داشته باشیم تا جایی که با افزایش میزان تجهیزات اورژانسی و بیمارستانی سعی کرده ایم تا جایی که امکان دارد تلفات را در بیمارستان ها کاهش دهیم.

وی به افزایش تجهیزات آمبولانس هوایی و بالگرد اشاره کرد و گفت: در برخی از مراکز به ویژه در نقاط مرکزی کشور شاهد کمبود تجهیزات هستیم که این خلا باید هرچه زودتر از بین برود.

هاشمی ادامه داد: وزارت بهداشت، هلال احمر و اورژانس در کنار پلیس راهور و نیروی انتظامی دستگاه هایی هستند که با هم رابطه تنگاتنگ کاری دارند و برای پیشبرد اهداف و برنامه ها باید با هم همکاری بیشتری داشته باشند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کار همکاران من بعد از وقوع حادثه آغاز می شود، گفت: رسانه ها باید نقاط حادثه خیز را معرفی کرده و با بیان مشکلات این نقاط، آن را از مسئولان رفع نواقص مطالبه کنند.

وزیر بهداشت گفت همه باید به پلیس راهور کمک کنند تا میزان تلفات جاده ای را کاهش دهند.