کتاب سال روابط عمومی تحت مدیریت سید شهاب سید محسنی و مهدی باقریان و زیر نظر هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شد.
به گزارش شارا، این کتاب در یازده بخش تدوین شده است. کلیات، گفتگو، مقاله، گزارش، پژوهش، رویدادها، بین الملل، برگزیده ها، تازه های نشر، یادواره و معرفی انجمن متخصصان روابط عمومی از جمله فهرست این کتاب ارزشمند می باشد.
کتابی که در آن سعی شده ضمن مروری بر وقایع و رویدادهای سال روابط عمومی در ایران و جهان اعم از کنفرانس ها، سمپوزیومها، گردهمایی های علمی و تخصصی روابط عمومی، آسیب شناسی از وضعیت روابط عمومی کشور و موانع توسعه آن و نیز راهکارهای پیش روی، برای اعتلای آن ارائه می دهد. کتابی که صرفا به محتویات خبری و آموزشی نمی پردازد بلکه دارای برترین مقالات روابط عمومی روز جهان، گزارشی از مباحث روز روابط عمومی در ایران و جهان از نقش و جایگاه روابط عمومی در دوران پساتحریم تا قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، تهیه و تدوین مقالاتی از روابط عمومی و رسانه های جدید تا ساختار و آیندنگری آن، ارائه نتایج پژوهش های داخلی و خارجی، سخنرانی، گفتگو، یادمانی از دکتر کاظم متولی و استاد تیتر حسین قندی و تازه های نشر روابط عمومی منتشر شده است. در پایان هم به معرفی انجمن متخصصان روابط عمومی و برنامه های پیش روی این انجمن می پردازد.
در بخشی از دیباچه این کتاب که به قلم رییس انجمن متخصصان روابط عمومی منتشر شده، آمده است:
جامعه روابط عمومی ایران در سال 94 با رویدادهای مختلفی روبهرو بود از تلاش برای اجرایی شدن بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر لزوم جذب و به کارگیری نیروهای کارآمد در واحدهای روابط عمومی تا تنزل جایگاه روابط عمومی ها در استانداری های کشور، فراز و نشیب هایی که گاه حکایت از امید به توسعه و پیشرفت روابط عمومی را داشت و گاه ناامیدی و از دست رفتن اقتدار و جایگاه را گوشزد میکرد.
کتاب سال روابط عمومی سعی کرده که مهمترین اتفاقات حوزه علم، فن و هنر روابط عمومی و ارتباطات را در این سال مورد کنکاش و بررسی قرار داده و در این راه از دیدگاه های اندیشمندان و صاحب نظران این حرفه بهره مند گردد.
کتاب سال روابط عمومی 1394 / صاحب امتیاز: انجمن متخصصان روابط عمومی/ زیر نظر هیات مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی/
مدیران پروژه: سید شهاب سید محسنی - مهدی باقریان/ قطع: رحلی- رنگی- کاغذ گلاسه/قیمت: 25 هزار تومان/تعداد صفحات: 144 صفحه
فهرست مطالب کتاب سال
- کلیات
- دیباچه
شیوه نامه پیشنهادی انتخاب و انتصاب مدیران روابط عمومی
- گفتگو
ثبت عنوان "روابط عمومی" اولین بار توسط سازمان برنامه صورت گرفت
هنـر روابط عمــومی به کمک تیم مذاکـره کننده هسـته ای آمـد
مدیران بدون روابط عمومی قدرتمند کیش و مات خواهند شد
- مقاله
ادغـام رسـانه های اجتمـاعی و روابـط عمـومی
بررسی ساختار تشکیلاتی روابط عمومی ها در ایران و ارائه یک طرح جدید و کارکرد ساختاری برای روابط عمومی های کشور
روابط عمومی آینده گرا؛ مبانی و چشم انداز
- گزارش
تنزل جایگاه روابط عمومی ها، فرجام یک تصمیم؛ تهدیدات و چالش ها
روابط عمومی ها و جایگاه آنان در مسیر اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات
ارزیابی وضعیت آموزش دانشگاهی و ضمن خدمت برای روابط عمومی ها
- پژوهش
شش بینش تحقیقاتی برتر در زمینه روابط عمومی در سال 2015
"اینترنـت اشــیاء" و تاثیـر آن بر اقتصـاد جهانـی
نتایج مثبت کاهش شکاف ارتباطی بین مدیران و کارکنان
بررسی تکامـل نقـش خبــــر در شبکه های اجتماعی(تویتـر و فیسـبوک)
بررسی عوامل مؤثر بر موفقیت گروه های کمتر مطرح شده در حرفة روابط عمومی
نــوآوری، تنـوع و رشـد بــازار
- رویداد
رویدادها
دهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی
نخستین همایش بررسی نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری
گزارش برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های روابط عمومی ایران در مجلس شورای اسلامی
کارگاه مستندسازی در روابط عمومی
کارگاه آموزشی مهارت ها و شیوه های سرمقاله نویسی
کارگاه آموزشی خبرنویسی اقتصادی
کارگاه تخصصی مسئولیت اجتماعی
- بین الملل
آخرین پیام رئیس انجمن بین المللی روابط عمومی 2015
انتشار گزارش وضعیت ارتباطات راهبری23 کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه
روابط عمومی در فهرست مشاغل پر استرس سال 2016 قرار گرفت
بیشترین سرمایه گذاری بر روی روابط عمومی توسط دولت آمریکا
کاهش تعداد روزنامه نگاران و افزایش فعالان روابط عمومی در بریتانیا
هزینه های گزاف شش وزیر تایلندی برای فعالیت های روابط عمومی
طرح ها و استراتژی های روابط عمومی
- برگزیده ها
- تازه های نشر
کتاب های منتشر شده در سال 1394 در زمینه روابط عمومی
- یادواره
پیــر ر و ا بـط عمو مـی آ ســـما نی شـد
مــرد تـیتـــر از دنیــای خـبـــر رفـت