همشهری آنلاین: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: استرس و فشار روانی در محیط کار، از شایع‌ترین مشکلاتی است که سلامت جسمی و روحی افراد را تهدید می‌کند و به مخاطره می‌اندازد.

 به گزارش همشهري آنلاين، دكتر خسرو صادق نيت، در همايش ايمني و سلامت كار افزود: به همين دليل، بايد نسبت به حذف استرس از محیط کار توجه جدي كرد و منابع انساني كشور را حفظ كرد.

رییس مرکز سلامت محیط و کاروزارت بهداشت، افزود: عوارض استرس محیط کار، می‌تواند ضربات سنگینی به نیروی کار جامعه و خانواده آنان وارد كند .

او گفت: به دنبال حوادث و بیماری‌های شغلی، نیروی کار ماهر و سرپرست خانواده را از دست می‌دهیم و این می‌تواند بار مالی و روحی فراوانی برای خانواده وی و جامعه ایجاد كند.

صادق نيت اظهار داشت: سازمان بین المللی کار، همواره به حذف استرس از محیط کار، توجه خاص کرده است و به همين دليل، سال جدید را با توجه به اهمیت موضوع، به اين امر، اختصاص داده است.

صادق نيت گفت :وزارت بهداشت طی سه دهه گذشته، برنامه‌های خوبي برای حفظ سلامت مردم از بدو تولد تا سنین کار داشته است و با صرف و پرداخت هزینه‌های سنگین آنان را برای ورود به بازار کار و توسعه آماده کرده است و به اعتقاد من، عدم توجه به تداوم سلامت آنان می‌تواند سبب صدمات جبران ناپذيري شود.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، افزود: بايد با ارتقاء دانش و مهارت کارشناسان در زمینه مدیریت استرس در محیط کار، نسبت به کاهش عوارض این عامل آسیب رسان، اقدام موثر داشت. به همين دليل، مرکز سلامت محیط و کار تلاش مي‌كند تا با بکارگیری هر چه مطلوبتر نیروهای تخصصی بخش خصوصی و دولتی، نسبت به حفظ و ارتقا سطح سلامت شاغلین کشور گام‌های موثر بردارد.