تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

همشهری آنلاین: رییس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی نتایج تحقیقات انجام شده در کشور درباره خود کشی، را بیان کرد و گفت: افسردگی احتمال وقوع خودکشی را ۶ برابر، اعتیاد و الکل ۳ برابر و بیکاری و سیگار احتمال خودکشی را ۲ برابر می‌کند.

به گزارش وبدا، در جلسه بررسی پیشگیری از اقدامات پرخطر در رفتارهای اجتماعی، دکترسيد كاظم ملکوتی با بیان اینکه در حال حاضر افسردگی در جامعه از 5 درصد به 11 درصد افزایش یافته است، گفت: این مسئله نشان می‌دهد که اگر اقدامات لازم را انجام ندهیم، خودکشی در سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

به گفته وی، ارائه خدمات پیشگیرانه در پیشگیری و جلوگیری از وقوع خودکشی دارای اهمیت است و انجمن جلوگیری از خودکشی این آمادگی را براي تعامل هر چه بیشتر با وزارت بهداشت و بهزیستی به منظور پیشگیری از وقوع خودکشی دارد.

رئیس انجمن علمی پیشگیری از خودکشی افزود: ارائه خدمات مشاوره و راه‌اندازی سامانه‌هایی در این زمینه براي کاهش خودکشی بسیار مؤثر بوده و لازم است با ارتباط بین‌بخشی با دستگاه‌ها مانع از بروز خودکشی در کشور شویم.

در ادامه جلسه، رییس انجمن روانپزشکان کشور شیوه انعکای خودکشی را توسط رسانه‌ها مهم برشمرد و بر عدم انعکاس خودکشی به گونه ای که باعث قهرمان پروری شود تاکید کرد و افزود: باید در انعکاس خبر خودکشی از اصولی خاص تبعیت شود و رسانه‌ها بايد نسبت به این مقوله فنی و حرفه ای عمل کنند.

رییس انجمن روانپزشکان افزود: افرادی که مقاوم به درمان افسردگی هستند بیشتر در معرض خودکشی می باشند.

برچسب‌ها