کتاب استراتژی اقیانوس آبی كتابي است كه شرکتها را به چالش میکشد، چالشی که از خود سوال کنند آیا این اقیانوس خونین رقابت محل مناسبی برای فعالیت است؟ چه میزان از انرژی مجموعه را برای این رقابت میگذاریم؟ در نهایت چه سهمی از کیک بازار نصیب ما می شود؟ یا راه دیگری وجود دارد و باید اقیانوسی آبی خود را پیدا کنیم.
به گفته ناشر این کتاب نشان میدهد که چگونه میتوان به این هدف رسید. در این راه، ابتدا مجموعههای از ابزارهای تحلیلی و چارچوبها را معرفی میکند که به شما نشان میدهد چگونه میتوانید به صورتی ساختار یافته روی این چالش اقدام کنید و پس از آن اصولی را شرح میدهد که استراتژی اقیانوس آبی را تعریف کرده و آن را از تفکر استراتژیک رقابت محور متمایز میسازند.
این کتاب راهنمایی است برای یافتن اقیانوس آبی، اقیانوسی بدون رقیب
- تفاوت نسخه 2015 با نسخه قبلي
نويسندگان در نسخۀ اول این کتاب چارچوبهای عملی و تحلیلی ارزشمندی برای دستیابی به اقیانوس آبی ارائه دادند که طی ده سال گذشته مورد استفادۀ بسیاری از مدیران و کارشناسان حوزۀ کسبوکار قرار گرفت.
اما هنگامي که شرکتي اقيانوسي آبي خلق ميکند و نتايج عملکرد قدرتمند آن شناخته ميشود، دير يا زود تقليدکنندگان در افق ظاهر ميشوند. عبارت «کمک! اقيانوس من دارد سرخ ميشود» معرف احساسي است که بسياري از مديران مکرراً بيان ميکنند. در این وضعیت چه باید کرد؟ این نکتهای کلیدی است که در نسخۀ جدید، نویسندگان به تفصیل به آن پرداختهاند. در نسخه جديد براي جلوگيري از بروز و رويارويي با اين چالش بيش از 3 فصل به کتاب اضافه شده است.
شناسنامه كتاب:
- نام كتاب: کتاب استراتژی اقیانوس آبی- نسخه 2015
- تاریخ نشر: بهار 1395
- تعداد صفحات: 312
- نویسنده: دبلیو چان کیم، رنه مابورنیا
- مترجم: علیرضاپور ممتاز
- قطع کتاب: وزیری
- ناشر: آرياناقلم