همشهری آنلاین: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعلام کرد: نامه ای به رییس جمهور با عنوان "هشدار شکست طرح تحول سلامت" ارسال نشده است و طرح تحول سلامت، با قوت ادامه خواهد یافت.

 به گزارش وبدا، درپی درج مطلبی در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ارسال نامه از سوی وزیر بهداشت به رئیس جمهور ، با عنوان « هشدار شکست طرح تحول سلامت » بدلیل عدم تامین منابع مالی مورد نیاز، وزارت بهداشت ارسال چنین نامه‌ای را تکذيب كرد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، بطور معمول وزراء و مقامات مسئول دولتی نظرات و مطالبات خود را درطی جلسات هیئت دولت و یا در مذاکرات خصوصی با رئیس جمهور مطرح می‌نمایند لذا ارسال نامه ای با این مضمون و محتوا واقعیت ندارد.

طرح تحول سلامت نیز همچنان با قوت ادامه خواهد یافت هر چند درمسیر اجرای هر چه بهتر این طرح، نیازمند عمل به تفاهمات، توافقات و تعهدات صندوق‌های بیمه ای یک ضرورت است.

این گزارش می‌افزاید: گلایه همیشگی وزارت بهداشت همچنان پابرجاست که عدم تامین منابع مالی پایدار و تاخیر در پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها موجب تضعیف فرایند خدمت رسانی خواهدشد ولی این وزارتخانه با استعانت از ایزد منان و اتخاذ تمهیدات لازم به تعهدات در این زمینه پایبند می‌باشد.

لذا هرگونه فضاسازی رسانه ای و انعکاس موارد غیر واقع در این زمینه کمکی به حل مشکلات سلامت مردم نخواهد کرد.