تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲

همشهری آنلاین: شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: با حملات در بلژیک، فرانسه و آلمان موجی از وحشت و ترس سراسر قاره اروپا را فرا گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نیک رابرتسون خبرنگار شبکه سی ان ان در گزارشی از لندن گفت: پلیس در فرانسه با اقدامات فوریتی و تحقیقات گسترده تلاش کرده است سریعا این وحشت را از بین ببرد اما واقعیت این است بسیاری در شمال اروپا، صدها مرد و زن جوان به عراق و سوریه رفتند و آنها در حال بازگشت هستند.

این مسئله برای مسئولان ضد تروریسم و سازمان‌های اطلاعاتی چالش بزرگی است و آنها باید افراد در حال بازگشت به کشورهایشان را ثبت و افرادی را که در سوریه و عراق بودند، شناسایی کنند.

منابع خبری باید این افراد را به موقع پایش کنند و باید خطر آنها در مدت کوتاه یا چند ماه یا سال گذشته را ارزیابی کنند و تماس آنهابا خارج از کشور و احتمالا دستور به آنها از خارج از کشور برای حمله را بررسی کنند.

نیک رابرتسون گفت: ما شاهد حوادث مختلف در نقاط مختلف هستیم. این مسئله مشکلات آژانس‌های اطلاعاتی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رای داد و این احتمال وجود دارد که چنین رویدادی در فرانسه نیز رخ دهد. نگرانی های زیادی درباره تعداد مهاجران و سپس درباره این که آنها چه کسانی هستند و چه کاری ممکن است انجام دهند،وجود دارد.

من افرادی را دیدم که با من درباره مسلمانان و تهدید آنها صحبت کردند. مهاجران به ترکیه و مصر نمی روند و آنها جاهایی مانند اسپانیا را یافتند.

بنابراین مردم آگاهی بیشتری درباره افراد اطراف خود دارند. مردم در تابستان گذشته چنین نگرانی‌هایی نداشتند و ملی گرایان و سازمان‌های چپ گرا به آن دامن زدند. این‌ها چیزی است که تبلیغات برای داعش محسوب می‌شوند.