یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: هر ۸۴ ساعت یکبار، حملاتی تروریستی الهام گرفته یا با حمایت مستقیم گروه تروریستی داعش در جهان روی می‌دهد.

نقشه حملات تروریستی

به گزارش ایرنا، سی ان ان افزود: درسال جاری میلادی حملات مرتبط با داعش بیرون از جولانگاه آن و از اندونزی تا آمریکا وسعت یافته است. از هشتم ماه ژوئن حملاتی که برگرفته از این گروه یا مرتبط با این گروه بوده، از اندونزی، بنگلادش، ترکیه و اروپا گرفته تا آمریکا شدت یافته است و هر 84 ساعت، چنین حملاتی در نقاط مختلف جهان روی می‌دهد.

سی ان ان در این گزارش، اطلاعات تارنمای 'اینتل سنتر' (IntelCenter) را که شرکت آمریکایی مستقر در واشنگتن دی.سی بوده که به مطالعه و بررسی گروه‌های تروریستی می‌پردازد، مورد تایید قرار داد که شدت یافتن حملات گروه تکفیری - تروریستی داعش در خارج از جولانگاه آن یعنی خارج از محدوده سوریه، عراق، لیبی و صحرای سینا، طی این بازه زمانی فراتر رفته و شدت یافته است.

سی ان ان به نقل از اینتل سنتر گزارش داد: بیش از نیمی از حملات صورت گرفته در شهرهای بزرگی صورت گرفته که بطور معمول با تهدید حملات تروریستی مواجه نبودند.

تارنمای اینتل سنتر بیستم جولای 2016 با ارائه آماری گزارش داد: از زمان ایجاد گروه داعش در 29 ژوئن 2014؛ تا بیستم جولای 2016میلادی، 73 حمله تروریستی الهام گرفته یا با حمایت از این گروه در 21 یک کشور جهان رخ داده که منجربه کشته شدن 965 نفر و مجروح شدن دوهزار و 797 تن دیگر شده است؛ این آمار شامل مناطق جنگی همچون عراق، سوریه و لیبی نیست.

سی ان ان در این گزارش گفت که بسیاری از کارشناسان و ناظران بین‌المللی افزایش موج حملات تروریستی در نقاط مختلف جهان را که گروه تکفیری - تروریستی داعش مسئولیت آنها برعهده گرفت، «متوجه پیشروی‌های چشمگیر نیروهای دولتی در عراق و سوریه و آزادی سازی شهر فلوجه عراق می‌دانند.»

کد خبر 341693

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha