استراتژی باید در بستر بازاری پویا توسعه یابد و اجرا شود. استراتژی برنده امروز ممکن است فردا موفق نباشد. بازارهای در هم پیچیده، خلق و پیاده سازی استراتژی را بیش از پیش دشوار کردهاند. بنابراین توسعه شایستگی تحلیل استراتژیک بازار اهمیت بسیاری برای بقا و موفقیت شرکتها دارد.از سوی دیگر، در سالهای اخیر نقش استراتژیک بازاریابی رو به رشد بوده است. امروزه واحد بازاریابی به عنوان بخشی از مدیریت استراتژیک سازمان پذیرفته شده است.
گروه بازاریابی در بهترین جایگاه برای درک مشتریان، رقبا، بازار، زیربازارها و نیروها و روندهای محیطی قرار دارد.این کتاب با ارائه و تشریح مدلی فراگیر، دیدی جامع به مدیریت استراتژیک بازار ایجاد میکند و میتواند برای دانشجویان و متخصصان دانشگاهی علاقهمند به حوزههای استراتژی و بازاریابی و همین طور مدیران بازاریابی، سایر مدیران ارشد و استراتژیستهای سازمان مفید باشد.
دیوید آکر نظریه پرداز سازمانی، مشاور و استاد دانشگاه برکلی است. او تحصیلات خود را در دانشگاههای ام آی تی و استنفورد به پایان رسانده است و در حوزه تخصصی بازاریابی و استراتژی برند فعالیت میکند.
آکر تعداد زیادی مقاله و 16 کتاب در حوزه بازاریابی نوشته است که از مهمترین کتابهای او میتوان به مدیریت دارایی ویژه برند، ساخت برندهای قدرتمند، رهبری برند، توسعه استراتژیهای کسبوکار، استراتژی پورتفولیوی برند، برندسازی و شبکههای اجتماعی، مدیریت استراتژیک بازار و آکر در برندینگ اشاره کرد.
کتابهای آکر به 18 زبان ترجمه و بیش از یک میلیون نسخه از آنها به فروش رسیده است. او علاوه بر دریافت سه جایزه مهم برای دستاوردهایش در علم بازاریابی، لقب پدر برندینگ مدرن را از آن خود خود کرده است و در سال 2015 به عضویت تالار مشاهیر انجمن بازاریابی امریکا نیز درآمده است.
فهرست كتاب:
- فصل اول: مدیریت استراتژیک بازار- معرفی و مرور کلی
- بخش اول: تحلیل استراتژیک که خود شامل پنج فصل است:
- فصل دوم: تحلیل مشتری و تحلیل خارجی
- فصل سوم: تحلیل رقیب
- فصل چهارم: تحلیل بازار/زیربازار
- فصل پنجم: تحلیل محیط و عدم قطعیت استراتژیک
- فصل ششم: تحلیل داخلی
- فصل هفتم: خلق مزیت: همافزایی و فلسفههای تعهد، فرصتطلبی و انطباقپذیری
- فصل هشتم: انواع ارزش پیشنهادی
- فصل نهم: ساخت و مدیریت ارزش ویژه برند
- فصل دهم: پیش به سوی رابطه قدرتمند برند
- فصل یازدهم: انرژی بخشی به کسبوکار
- فصل دوازدهم: اهرمکردن کسبوکار
- فصل سیزدهم: ایجاد کسبوکارهای جدید
- فصل چهاردهم: استراتژیهای جهانی
- فصل پانزدهم: تعیین اولویتها برای کسبوکارها و برندها
- فصل شانزدهم: از سیلوها تا همافزایی- مهارکردن سازمان
شناسنامه كتاب:
- نام كتاب: مديريت استراتژيك بازار
- نويسنده: ديويد آكر
- مترجم: دكتر احمد روستا و سيد رامين هاشمي
- مشخصات ظاهري: 576 صفحه، مصور، جدول، نمودار
- شمارگان: 2000 جلد
- نوبت چاپ: چاپ اول، تابستان 95
- قيمت: 32000 تومان
- ناشر: آريانا قلم - 02188342910 - 02188833383