همشهری آنلاین: کارشناس فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو با تاکید بر رعایت برچسب گذاری توسط واحدهای تولیدکننده، نسبت به استفاده از سرکه‌های تقلبی در ترشیجات هشدار داد.

به گزارش ايفدونا، سید مهدی حسینی اصل افزود: ترشی‌ها از جمله چاشنی‌هایی هستند که در بیشتر کشورها از آنها استفاده می‌شود.ترکیب سبزی‌ها و میوه‌های مختلف با سرکه برای افزایش زمان نگهداری آنها و بهره‌مند شدن از این مواد غذایی در فصولی از سال که دسترسی به این مواد غذایی به صورت تازه وجود ندارد، از قدیم معمول بوده است.

وي افزود: امروزه افراد نه تنها به دلیل نگهداری از مواد غذایی، بلکه به دلیل لذت بردن از طعم انواع ترشی، اقدام به ترشی گذاشتن می‌کنند.

کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: از آنجایی که در تهیه ترشی از میوه‌ها و سبزیجات مختلف استفاده می‌شود و میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر هستند، بهترین راه برای بهره مندی از خواص سبزیجات، مصرف سبزیجات بصورت تازه است.

مهندس حسینی اصل خاطر نشان کرد: با توجه به تقلباتی که ممکن است در سرکه و سایر مواد مصرفی در ترشیجات صورت گیرد، توصیه می‌شود ترشیجاتی را مصرف كنيد که دارای مجوزهای بهداشتی تولید و واردات از سازمان غذا و دارو بوده و تحت نظارت و کنترل مسئولان کنترل کیفی مورد تایید این سازمان تولید می‌شوند.

وی گفت: رعایت برچسب گذاری توسط واحدهای تولیدکننده و درج نام، آدرس، شماره پروانه ساخت و آرم سازمان غذا و دارو بر روی برچسب محصول الزامی می‌باشد.

کارشناس نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو بیان داشت: در هنگام خرید تمام محصولات غذایی از جمله ترشیجات به برچسب نشانگر رنگی تغذیه ای درج شده بر روی برچسب محصول توجه كنيد.

مهندس حسینی اصل گفت: توصیه می‌شود مردم ترشیجات را در ظروف شیشه ای نگهداری کنند و از نگهداری ترشی در ظروف فلزی به خصوص آلومینیوم خودداری شود.