همشهری آنلاین: مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو گفت :اجرای طرح برچسب کنترل اصالت کالا از اهداف نظارتی سازمان غذا و دارو ست.

به گزارش  روابط عمومي آستان قدس رضوي، دکتر اکبر عبداللهی اصل، افزود: سازمان غذا و دارو، برای ایجاد شفاف‌سازی و تسهیل در امور شرکت‌های داروسازی، سامانه‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده که یکی از این سامانه‌ها که برای کنترل زنجیره تأمین و نیز مبارزه با قاچاق فعال است، سامانه رهگیری و ردیابی و هم‌چنین کنترل اصالت مي‌باشد.

وي گفت: شرکت داروسازی ثامن از قدیمی‌ترین شرکت‌های داروسازی است که در تهیه و تأمین محلول‌های حجیم تزریقی در حال فعالیت است و  در زمینه کنترل اصالت به خوبی عمل کرده است.

 عبداللهي افزود: این شرکت دارو سازي،  در تأمین نیازهای اساسی کشور مانند سرم به جامعه ایران یاری‌رسانی می‌کند و در تأمین محلول‌های حجیم به خوبی عمل کرده است و اکنون زمان آن فرارسیده که بیشتر بر روی کیفیت بالا و هم‌چنین ارتقاء بهره‌وری از این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو درباره اهمیت ارتقاء بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌های داروسازی اظهار داشت : بهره‌وری بیشتری که شرکت‌های داروسازی می‌توانند از توان بخش تحقیق و توسعه خود داشته باشند، می‌تواند سازمان غذا و دارو را  در تولید محصولات جدید در داخل کشور و حرکت به سمت خودکفایی بیشتر از لحاظ تولید دارو و عمل به اقتصاد مقاومتی، کمک کنند و در نتیجه از این طریق، شرکت‌های داروسازی کشور می‌توانند سهم بیشتری در بازارهای دارویی کشور داشته باشند.
وی افزود: همت سازمان غذا و دارو نیز بر حمایت از شرکت‌های تولیدکننده در داخل کشور است و این در حالی است که در فلسفه تأسیس این سازمان، پرداخت به کیفیت اصل و اساس امور قرار گرفته است.

عبداللهي، با اشاره به ضرورت پرداخت بدهی‌های معوقه توسط سازمان‌های بیمه‌گر، گفت: در تلاشیم تا پرداخت بدهی‌ها به شرکت‌های داروسازی به خوبی انجام شود اما مشکل اصلی در این زمینه، سازمان‌های بیمه‌گر هستند که تعهدات خود را به بیمارستان‌های دولتی نداده و طبعا این امر به شرکت‌های تولیدکننده داخلی ضربه وارد می‌کند.