به گزارش مهر، از اواخر ماه آگوست پیکاری در شبکههای اجتماعی با استفاده از هشتگ من دریاچه ارومیه هستم آغاز شده که هدف نهایی آن جمعآوری یک میلیون امضا برای فشار بر سازمان ملل متحد به منظور بحث برای یافتن راههایی برای احیای این دریاچه نمکی است.
دریاچه ارومیه از دهه ۷۰ میلادی تا به حال ۹۰ درصد از حجم خود را از دست داده است.
در مقاله مذکور که به قلم دکتر کاوه مدنی متخصص مدیریت آب و شیرین حکیم محققان مرکز سیاستگذاری زیست محیطی امپریال کالج لندن نگاشته شده تصریح شده: استفاده از هشتگ من دریاچه ارومیه هستم در شبکههای اجتماعی در حال رشد است. رضا کیانیان بازیگر ایرانی یکی از اولین افرادی بود که با استفاده از اینستاگرام از هموطنانش خواست تا برای نجات دریاچه ارومیه احساس مسئولیت کنند.
وی در پست خود تاکید کرد: اگر ما دریاچهمان را نجات دهیم، خودمان را نجات خواهیم داد. این اظهارات کیانیان در برنامههای مشهوری مانند اینستاگرام و در کانال تلگرامی من دریاچه ارومیه هستم به اشتراک گذارده شد.
پیش از این رئیس جمهوری ایران و معاون پارلمانی وی و همینچنین لئوناردو دی کاپریو بازیگر مشهور هالیوودی هم از تلاشها برای احیای دریاچه ارومیه حمایت کرده بودند.
پست اینستاگرامی دی کاپریو در این زمینه در ماه می، ۳۲۰ هزار لایک دریافت کرد و وی را یک شبه در میان ایرانیان به قهرمان مبدل کرد.
این امر نشانهای از قابلیتهای شبکه اجتماعی برای جلب توجه به مسائل مهم زیست محیطی محسوب میشود.