دكترمحمد آقاجاني در اينباره گفت: با راهاندازي اين سامانه مردم ميتوانند به اطلاعات بيش از ۲۰ هزار مؤسسه پزشكي در ۳۵ شاخه و در سراسر كشور دسترسي داشته باشند، بهطوري كه اطلاعات مورد نياز مردم در زمينه مؤسسات پزشكي با كمترين صرف زمان و براساس منطقه سكونت در اختيارشان قرار ميگيرد و ميتوانند به هر يك از مؤسسات پزشكي كه مايل بودند، به راحتي و در هر نقطه از كشور اعم از مؤسسات تصويربرداري، راديولوژي، آزمايشگاهها، بيمارستانها، مراكز جراحي محدود، فيزيوتراپي، درمانگاههاي شبانهروزي و... دسترسي داشته باشند.
وي افزود: البته هماكنون اطلاعات ۲۰ هزار مؤسسه وارد سامانه شده و ما در كمتر از يكماه آينده آن را بهطور رسمي براي مردم رونمايي خواهيم كرد. البته اين سامانه بهصورت سايت الكترونيكي است كه علاوه بر آن نرمافزار موبايلي هم دارد.
آقاجاني در بخش ديگري از صحبتهايش در پاسخ به اينكه مهمترين چالشهايي كه اكنون معاونت درمان با آن مواجه است، چيست، گفت: بحثهايي مانند پايداري منابع يكي از چالشهاي ماست كه نيازمند توجه به آن در قوانين ثابت و بهويژه در قالب قوانين برنامه هستيم. همچنين بحث نيروي انساني از ديگر چالشهايي است كه بهداشت و درمان كشور با آن دستوپنجه نرم ميكند، بهطوري كه هم در نيروي انساني عمومي و هم تخصصي دچار كمبود هستيم.همچنين بحث كمبود زيرساخت بيمارستانها نيز وجود دارد، چنانكه اكنون با كمبود حدود ۸۰ هزار تخت بيمارستاني در كشور مواجهيم.
چالش ديگرمان هم نياز بهوجود بيمهاي قدرتمند و داراي قابليت خريد راهبردي خدمات درماني در كشور است. آقاجاني به ميزان مطالبات وزارت بهداشت از بيمهها اشاره كرد و گفت: طبق اسناد وصول نشده و ارسال نشده، مطالبات بيمارستانهاي وزارت بهداشت از سازمانهاي بيمهگر پايه اكنون بالغ بر ۹هزار ميليارد تومان است.