امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی کشورمان در آستانه دیدار با سوریه بر مهم بودن این دیدار تأکید کرد و گفت تمام بازیکنان این بازی همچون بازی کره جدی می‌گیرند.

امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نباید با این تفکر به مصاف سوریه برویم که می‌توانیم این تیم را به راحتی شکست ‌دهیم، بلکه بر عکس، همانطور که در تهران دیدید، تیم سوریه تیم خطرناکی است و باید مراقب این تیم باشیم.

وی افزود: درباره‌ی این مسایل بازیکنان را توجیه کرده و خواهیم کرد. آنها باید دیدار مقابل سوریه را همچون بازی برابر کره‌ی جنوبی جدی بگیرند. ما برای این که صعود به مرحله‌ی بعد را قطعی کنیم، نیاز به سه امتیاز کامل بازی برابر سوریه داریم و نمی‌خواهیم که با کسب نتیجه‌ای غیر از پیروزی، کار را به روز دیدار با کره‌ی جنوبی و چین تایپه بکشانیم.

قلعه‌نویی درباره‌ی شناخت کادر فنی از تیم ملی، گفت: در فرصت دو روزه‌ای که تا دیدار با سوریه داریم بازی رفت‌مان را تماشا خواهیم کرد و با شناسایی دوباره‌ی نقاط ضعف و قوت حریف، آنها را به بازیکنان منتقل خواهیم کرد. ضمن آن که آقاجانیان هم اطلاعات خوبی از تیم سوریه در اختیارمان قرار دارد و قطعا تماشای بازی سوریه و عمان می‌تواند اطلاعات کامل‌تر و جدیدتری را در اختیارمان قرار ‌دهد.

قلعه‌نویی بار دیگر بر کسب امتیاز کامل این بازی تاکید کرد و گفت: ما در تهران، تنها یک امتیاز کسب کردیم. بنابراین باید سه امتیاز این بازی را به طور کامل به دست آوریم. هر چند که برای ما هم اکنون اولویت ارایه‌ی بازی تماشاگرپسند است.

قلعه‌نویی درباره‌ی ترکیب تیم ملی در دیدار برابر سوریه به ایسنا گفت: با سیستمی تهاجمی برابر سوریه خواهیم رفت و به احتمال فراوان از ابتدا با دو مهاجم بازی خواهیم کرد هر چند که در مواقع حمله با سه مهاجم به مصاف سوریه می‌رویم. اما، به طور کامل با کمترین تغییر بازیکنان اصلی را برای دیدار با سوریه انتخاب خواهیم کرد.

وی در پایان  گفت: در آستانه عید نیمه‌ شعبان، با کسب سه امتیاز و قطعی شدن صعودمان، به ملت ایران، عیدی خواهیم داد.