گروه شهری: با پیشنهاد شهرداری تهران و موافقت وزیر مسکن و شهرسازی، سهم سالانه مهندسین از حیث تعداد کار در قطعات ریزدانه، به 2 برابر افزایش یافت.

با اعمال این موضوع و امتیاز دادن به کار در قطعات ریزدانه، زمینه برای حضور فعال‌تر مهندسان در نوسازی بافت‌های فرسوده فراهم خواهد شد.

معاون کنترل کیفیت ساخت و ساز و سرپرست امور مهندسین ناظر اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران در این باره به همشهری گفت: بنا به پیشنهاد شهرداری تهران و موافقت وزیر مسکن و شهرسازی در راستای کمک به تسهیل ساخت و ساز در قطعات ریزدانه و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده، آن دسته از مهندسینی که از آغاز سال 86 متناسب با هر پروانه ساختمانی و کمتر از 300 متر مربع زیر بنای ناخالص، کار انجام داده‌اند، ظرفیت کاری و سهم سالانه آنان از حیث تعداد با ضریب یک دوم محاسبه می‌شود و سقف تعداد کار آنان به 2 برابر افزایش می‌یابد.

جابر نصیری با بیان اینکه این موضوع از هم اکنون در سطح شهر قابل اجرا ست گفت: با توجه به رفع برخی محدودیت‌های گذشته و افزایش سهمیه کار مهندسین در ارتباط با ریزدانه‌ها، از این پس آنان می‌تواند سالانه تعداد کار بیشتری را بپذیرند.

به گفته وی در حال حاضر، از حیث تعداد، حدود 30 درصد پروانه‌های ساختمانی به ویژه در بافت‌های فرسوده تهران مربوط به قطعات ریزدانه و مشمول این طرح است و می‌تواند انگیزه‌ای برای حضور فعال‌تر مهندسین در نوسازی بافت‌های فرسوده باشد.