رییس جمهوری گفت: جوانان ایرانی در دنیا نظیر ندارند و از نظر افق دید، هوش، خلاقیت و سایر ویژگی‌ها با جوانان قبلی، قابل مقایسه نیستند.

محمود احمدی نژاد روز سه‌شنبه 14 شهریور همزمان با روز جوان در دیداربا جوانان برگزیده کشور، تاکیدکرد: با اطمینان می‌گویم جوانان امروز به مراتب بهتر از جوانان گذشته هستند .

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در عرصه علمی کشور یک شکوفایی در حال اتفاق افتادن است، گفت: جوانان کشور به سرعت پله‌های ترقی و پیشرفت را می‌پیمایند و هر ماه یک خبر مسرت بخش در کشور از پیشرفت‌های علمی و تخصصی جوانان توانمند ایرانی داریم.

احمدی نژاد گفت: امروز عرصه، عرصه کار و تلاش است و جوانان باید خود را برای ساختن کشور آماده کنند.

رییس ‌جمهوری باز کردن فضا برای حضور جوانان در عرصه‌های کار و تلاش و برداشت موانع را از جمله اقدامات مهم دولت عنوان کرد و گفت: ما خودمان مسوول پیشرفت کشور هستیم و افق نگاه ما باید دستیابی به قله‌های علم و دانش باشد.

احمدی‌نژاد درپاسخ به اظهارات یکی از جوانان مبنی بر تلاش دولت در عرصه فرهنگ جامعه گفت: فرهنگ پایه است اما کار فرهنگی نیاز به یک تعریف خاص دارد.

وی بااشاره به اینکه مقایسه کار در دولت با کار جزء متفاوت است، گفت: دولت باید امید، تحرک و اعتماد به نفس به جامعه بدهد و فضای آموزش کشور را به سمت تربیت انسانهای شجاع و متعهد هدایت کند .

رییس جمهوری در پاسخ به بخش دیگری از اظهارات این جوان در خصوص وجود برخی اعضای هیات علمی سکولار در رشته‌های علوم انسانی دانشگاهها، گفت: نظام آموزش ما ‪ ۱۵۰‬سال متاثر از نظام سکولار بوده و استعمار به دنبال تعمیم نظام سکولار مورد نظر خود است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه تغییر فضا، سخت و پیچیده است، گفت: کار برای این تغییر آغاز شده اما ظرفیت و پشتوانه خاص خود را می‌خواهد.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه بدنه دانشجویی نیز باید این تغییر را مطالبه کند، گفت : دانشجو باید امروز در دانشگاه بر سر رییس‌جمهوری فریاد بزند که چرا استاد لیبرال و سکولار در دانشگاهها حضور دارد.

جوان دانشجویی از غلبه نگرش و دیدگاه سیاسی در مدیران دانشگاهها انتقاد کرد که رییس‌جمهوری در پاسخ گفت: غلبه سیاسی بر مدیریت دانشگاهها وجود داشت، اما ما تلاش کردیم آن را کاهش دهیم زیرا اعتقاد داریم مدیران دانشگاهها مطلقا نباید در سیاست ورود کنند.