سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همزمان با یازدهم ماه شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) فرزندامام حسین (ع) که روز جوان نامگذاری شده، گروهی از جوانان برگزیده کشور با "محمود احمدی نژاد" رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

در این دیدار که در تالار شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان ملی جوانان همراه با تعدادی ازمدیران استانی و ستادی این سازمان نیز حضور داشتند هشت تن از جوانان برگزیده کشور در فضایی کاملا صمیمی و با صراحت، انتظارات خود از دولت نهم و رییس جمهوری را بیان کردند و رییس جمهوری نیز به آنها پاسخ گفت.

 "سید احسان خان وردی" دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه امام صادق و مبلغ بعثه مقام معظم رهبری بعنوان اولین جوان برگزیده که با رییس جمهوری سخن می‌گفت، از اهتمام دولت نسبت به اشتغال جوانان و جوانگرایی در دولت قدردانی کرد.

خان وردی گفت: باتوجه به رشته تحصیلی خود درخصوص اقتصاد صحبت می‌کنم و معتقدم که در راهکارهای کلان اقتصادی کشور، دولت بیشتر بدنبال سریع‌ترین و سطحی‌ترین راهکار است.

این دانشجوی دکترای اقتصاد تاکید کرد که ساختار کنونی دولت و بدنه آن بیشتر به ناکارآمدی و عدم بهره وری دامن می‌زند و مولفه‌های توسعه دولت در بعد نهادسازی نیازمند شفافیت بیشتری است.

رییس جمهوری در پاسخ به اظهارات این جوان برگزیده، گفت که برای ایجاد تحول اقتصادی در کشور نیازمند زمان هستیم و دولت برای این منظور کارهای کوتاه مدت و دراز مدت را در دستور کار دارد.

احمدی نژاد افزود: برای اصلاح ساختار دولت کارهایی را شروع کرده‌ایم اما موانعی بر سر این کار وجود دارد و بر جوانهای خلاق و هوشمند کشور است که از بیرون ایده‌ها و طرح‌های خود را برای پیشرفت این کار به دولت ارائه دهند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت امروز هم باید الگوی مناسب را طراحی کند، هم موانع را برطرف کند و هم به سازماندهی امور بپردازد، گفت:
جوانها باید در این راه دولت را کمک کنند .


 "عدنان ملکی راد" فرزند شهید و عضو تیم ملی و مربی تکواندو از استان کرمانشاه بعنوان دومین جوان برگزیده از رییس جمهوری درخواست کرد که از جوانان در همه عرصه‌ها بویژه در ورزش حمایت شود.

ملکی را با بیان خاطره‌ای از اردوی تیم ملی تکواندو، ابراز داشت:
روزی یک مربی خارجی در اردوی تیم ملی از اعضای تیم ملی پرسید، کدامیک سرودد ملی کشورتان را بلد هستید، و در ادامه به کسانی که سرود ملی کشور را بلد نبودند گفت که از اردوی تیم بیرون بروند.

این جوان برگزیده ورزشکار با بیان این خاطره از رییس جمهوری پرسید چه باید کرد که قهرمانان پهلوان کشور نماینده راستین جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی ورزشی باشند.

رییس جمهوری درپاسخ به این ورزشکارگفت که‌حمایت ازورزشکاران در برنامه دولت است و دولت برای این منظور تمام تلاش خود را به کار خواهد بست


 "سلیمان رسولی آذر" کارشناس کشاورزی از خطه آذربایجان نیز بعنوان سومین جوان برگزیده بر اهمیت و جایگاه ویژه کشاورزی و نقش جوانان در این عرصه تولیدی اشاره کرد و از رییس جمهوری درخواست نمود که زمینه اشتغال فارغ التحصیلان کشاورزی فراهم شود.

رییس جمهوری در پاسخ به این جوان کشاورز متخصص گفت که حضور جوانان در کشاورزی کشور، نکته‌ای بود که من از آن غافل شده بودم و یادآوری بسیار خوبی شد.

احمدی نژاد افزود: زمان آن فرارسیده که نسل جدید کشاورزان، متشکل از دانش آموختگان کشاورزی ، جایگزین کشاورزان پا به سن گذاشته شوند تا با استفاده ازتجربیات آنها و تخصص خود تحولی در عرصه کشاورزی بعنوان مهمترین عرصه تولیدی کشور ایجاد کنند.

رییس جمهوری همچنین گفت که برای اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی نیز برنامه‌ها طرح‌هایی دارد.


 "معصومه زارعی" از استان فارس بعنوان جوان نمونه‌ای که طرح‌های نوینی برای خوداشتغالی بانوان بویژه در مناطق روستایی ارائه کرده است، حمایت رییس جمهوری از این طرح‌ها را خواستار شد.

احمدی نژاد نیز در پاسخ به درخواست این جوان برگزیده خاطرنشان کرد که یکی از سیاستهای دولت حمایت از بنگاههای زود بازده و طرح‌های اشتغال زا است و طرح‌های خوداشتغالی بانوان نیز مورد حمایت دولت خواهد بود.


"رسول نوروزیان" مخترع و مبتکری از استان چهارمحال و بختیاری که اختراع سیستم هدایت موشک زمین به زمین یکی از دستاوردهای علمی وی اعلام شد درسخنان خود خطاب به رییس جمهوری حل مشکلات پژوهش در کشور را درخواست کرد.

پذیرش بدون کنکورپژوهشگران و مخترعان، معافیت از خدمت سربازی و یا ارائه تسهیلات در دوران خدمت سربازی از دیگر درخواست‌های این مبتکر و مخترع جوان بود.

رییس جمهوری با تاکید بر این که این خواسته‌ها را حتما پیگیری خواهد کرد، گفت: فعالیت رسمی بنیاد نخبگان کشور از اول مهرماه سال جاری آغاز خواهد شد و این بنیاد رسیدگی به امور نخبگان کشور را به عهده دارد.

ایسنا

احمدی‌نژاد درپاسخ به‌درخواست‌این مخترع که‌خواستار به‌مرحله تولید رساندن اختراع خود بود، گفت: مخترع باید اختراع کند و حرکت اختراع به سمت تولید صنعتی باید از طریق مکانیسم خودش صورت گیرد.

 "محمد جواد شریف زاده" دانشجوی دکترای اقتصاد و مبلغ بعثه مقام معظم رهبری نیز درسخنانی به مشکلات دانشگاهها اشاره کرد و گفت: آموزش در دانشگاه‌ها متناسب بانیاز کشور نیست.

غلبه نگاه سیاسی در میان مدیران دانشگاههای کشور، فرار نخبگان، عدم پویایی در میان اعضای هیات علمی کشور و کم رنگ شدن حضور متخصصان علوم اجتماعی در عرصه مدیریت کشور از جمله مواردی بود که شریف زاده به آنها اشاره کرد.

این دانشجوی دوره دکترا همچنین از رییس جمهوری درخواست کرد که‪ ۱۶‬آذر امسال در دانشگاه تهران با دانشجویان دیدار کند .

رییس جمهوری در پاسخ به اظهارات این جوان برگزیده با تایید سخنان وی در خصوص نگاه سیاسی در میان مدیران دانشگاهها، گفت:این نگاه در میان دانشگاها وجود داشت، اما ما تلاش کردیم آن را کاهش دهیم.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در نزد برخی افراد کار سیاسی بدجوری جاافتاده است، گفت که برخی فکر می‌کنند که کار سیاسی کردن همان دعوا برای کسب قدرت است در صورتی که اینگونه نیست.

رییس جمهوری تاکید کرد: معتقدیم که مدیران دانشگاهها مطلقا نباید در سیاست ورود کنند و باید به فکر توسعه علمی و تحقیقاتی و تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد برای کشور باشند.

 یک خانم جانباز ‪ ۷۰‬درصد از خوزستان که به گفته خودش در سال ‪ ۶۱‬و در ‪ ۶‬سالگی بر اثر انفجار نارنجک منافقین هر دو چشم خود را از دست داده و نابینا شده، هفتمین جوانی بود که سخن گفت.

"لیلا موسوی نیا" دارای ‪ ۲۰‬مدال رنگین در رشته‌های مختلف ورزشی همچون دو میدانی، شنا، شطرنج و گلبال ، که شعر هم می‌گوید و نقاشی می‌کند و در هفت فیلم بلند و کوتاه سینمای نقش آفرینی کرده و دانشجوی رشته علوم اجتماعی است از رییس جمهوری خواست که برای ادامه تحصیل معلولان کشور تسهیلات لازم را فراهم کند و به معلولین و نخبگان هنری عنایت خاص داشته باشد.

رییس جمهوری این جوان برگزیده خوزستانی را نه تنها یک نخبه بلکه یک نابغه نامید و گفت: خانم موسوی یک الگوی شایسته برای جوانان کشور است و ما به وجود بانوی جانبازی با این روحیه قوی افتخار می‌کنیم.

این جوان برگزیده نابینا در پایان یکی از تابلوهای نقاشی خود را به رییس جمهوری اهدا کرد.


"هادی آجیلی" رتبه نخست دکترای علوم سیاسی که پژوهش "یهود در قرآن" یکی از کارهای پژوهشی وی معرفی شد، آخرین جوان برگزیده‌ای بود که با رییس جمهوری به گفته خودش با صراحت سخن گفت.

آجیلی با تاکید بر این که ریشه بسیاری از مشکلات کشور اعم از بیکاری، اعتیاد، فساد و مسائل دیگر، معضلات فرهنگی است، خطاب به رییس جمهوری گفت:
دوره‌ای ازفعالیت دولت ایران اقتصاد دراولویت بود و در دوره‌ای دیگر سیاست، نوبت اولویت فرهنگ چه زمانی است ؟

این جوان برگزیده با بیان این که عاجزانه از رییس جمهوری می‌خواهم در مدیریت‌های فرهنگی زیر مجموعه خود تجدید نظر فرماید، گفت : خیلی از نیروها ممکن است مومن و متقی باشند، اما در مدیریت ضعیف هستند.

دارنده رتبه نخست دکترای علوم سیاسی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید براین که توفق تفکر مهندسی بخصوص رشته عمران در سطوح مدیریت کشور کاملا مشخص است، گفت که هر دولتی باید توازن را در کلیه امور حفظ کند و لذا باید بین علوم انسانی و فنی مهندسی توازن ایجاد شود.

آجیلی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی از اساتید علوم انسانی دانشگاههای کشور به صراحت اعتقاد و اعتراف به سکولار بودن دارند و در بین اعضای هیات علمی دانشگاهها جا خوش کرده اند، چرا برخورد نمی‌کنید؟

رییس جمهوری در پاسخ به اظهارات این جوان برگزیده درخصوص توفق رشته های مهندسی بویژه عمران در مدیریت کشور، گفت: در یک دوره طولانی گرایش نخبگان به سمت رشته‌های مهندسی وجود دارد که دلایل گوناگونی دارد.

احمدی نژاد در پاسخ به دغدغه‌های این جوان درخصوص فرهنگ نیز گفت:
سخنان شما را قبول دارم و معتقدم که فرهنگ پایه است، اما باید کار فرهنگی را تعریف کرد.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مقیاس کار دولت با کارهای جزیی متفاوت است، گفت: دولت باید تحرک ، امید و اعتماد به نفس در جامعه را زنده کند و فضای آموزش کشور را نیز به سمت تربیت انسانهای شجاع و متعهد و توانمند هدایت کند.

احمدی نژاد در پاسخ به اظهارات آجیلی درخصوص وجود استادان به گفته او سکولار در دانشگاههای کشور، گفت: نظام آموزش ما ‪ ۱۵۰‬سال است که متاثر از نظام سکولار بوده و استعمار نیز بدنبال تعمیم نظام مورد نظر خود است.

رییس جمهوری با تاکید بر این که تغییر این فضا زحمت دارد و پیچیده است گفت: کار شروع شده، اما ظرافت و پشتیبانی می‌خواهد، بدنه دانشجویی کشور نیز همانطوری که پیش از این در خصوص مسائل مهم کشور از مسوولان مطالبه می‌کرد در این خصوص نیز مطالبه کند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه انرژی مطالبه دانشجویان صدها برابر قدرت دولت است، گفت: دانشجوی امروز باید در دانشگاه بر سر رییس جمهوری فریاد بزند که چرا استاد لیبرال و سکولار در دانشگاهها وجود دارد.

رییس جمهوری افزود: دانشجوی امروز باید علیه فرهنگ لیبرالی فریاد بزند نه این که بعنوان مثال برای کیفیت غذا یا کم بودن عدس، فریاد کند.

رییس جمهوری پس از پاسخ دادن به درخواستها و انتظارات جوانان برگزیده، در سخنانی جوانان ایران را در دنیا بی‌نظیر خواند و گفت: برخی در پی القای این هستند که جوانان امروز، جوانان قابل اعتمادی نیستند،اما به اعتقاد من جوانان امروز به مراتب بهتر از جوانان ‪ ۳۰‬سال قبل هستند.

احمدی نژاد به موفقیت‌های علمی جوانان کشور در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: جوانان امروز پله‌های ترقی را به سرعت طی می‌کنند و موفقیت های بسیار ارزشمندی در عرصه‌های مختلف علمی و صنعتی داریم که مورد توجه دنیا قرار گرفته است.

رییس جمهوری افزود: با این موفقیتها، تقاضاها و مطالبات فراوانی از سوی ملتهای دنیا داریم و چون در شرایط فعلی آمادگی دریافت انبوه تقاضاها از سوی ملت هاو دولتهای مختلف را نداریم، این موفقیت‌ها را با احتیاط اعلام می‌کنیم.

احمدی نژاد با اشاره به نزدیک شدن به پانزدهم ماه شعبان سالروز ولادت حضرت ولی عصر (عج) با گرامیداشت این روز، گفت:خداوند نهایت و نقطه کمالی برای بشریت قرارداده که همه ذرات هسته‌ای آرزوی رسیدن به آن نقطه کمال را دارند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: هیچ عملی ارزش ندارد مگر اینکه در راستای رسیدن به نقطه کمال و تعالی بشر باشد.

قبل از سخنان رییس جمهوری، محمد جواد حاج علی اکبری رییس سازمان ملی جوانان در سخنانی به تشریح اقدامات این سازمان در جهت رسیدگی به امور جوانان پرداخت.

علی اکبری به اشاره به طرح بانک ایده جوان گفت: با راه اندازی بانک ایده جوان ، بیش از چهار هزار ایده در موضوعات مختلف از سوی جوانان جمع آوری شده که بعد از ساماندهی به رییس جمهور ارائه خواهد شد.

رییس سازمان ملی جوانان همچنین از رییس جمهوری بخاطر توجه ویژه و بها دادن به جوانان و استفاده از مشاوران جوان در دولت قدردانی کرد.

کد خبر 3531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز