همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور در دفاع از تصمیمات دولت گفت هیچیک از تصمیمات دولت وی خارج از اصول برنامه‌ریزی اتخاذ نشده است.

به گزارش سایت رسمی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد که دیشب [جمعه‌شب 28 مهر] به صورت سرزده از دانشگاه امام صادق(ع) بازدید می‌کرد، در سخنانی خطاب به دانشجویان تصمیمات دولت را تصمیماتی کاملاً کارشناسی و بر مبنای اصول علمی توصیف کرد.

وی پس از بازدید از خوابگاه دانشگاه در جمع دانشجویان در مسجد دانشگاه حاضر شد و حدود چهار ساعت با آنها گفتگو کرد.

احمدی‌نژاد در توضیح رویکرد اقتصادی دولت نهم با بیان اینکه دولت در صدد است نظام بانکی کشور را مبتنی بر اقتصاد اسلامی و مبانی دینی اصلاح کند، فرهنگ‌سازی و ایجاد زمینه را در این راستا ضروری دانست و گفت: تشکیل صندوق مهر امام رضا(ع) به منظور حمایت از ازدواج، تأمین مسکن و اشتغال جوانان و ترویج قرض‌الحسنه به عنوان یکی از مبانی اقتصاد اسلامی است که دولت با جدیت آن‌را پیگیری می‌کند.

رئیس‌جمهور درباره دیدگاه اقتصادی دولت در مورد بخش خصوصی و مبارزه با فساد افزود: ما می‌گوییم بخش خصوصی یعنی مردم، نه بخش اختصاصی که عده‌ای مملکت را متعلق به خودشان بدانند و این دولت با این تفکر مبارزه خواهد کرد و تا کوتاه کردن دست همه مفسدان به طور کامل از بیت‌المال در مقابل انحصارطلبان خواهد ایستاد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی افراد با اقدام دولت در مبارزه با مفسدان به بهانه توسعه اقتصادی مخالفت می‌کنند گفت: اتفاقاً توسعه اقتصادی در مبارزه با فساد اتفاق می‌افتد زیرا افراد در محیط سالم به سرمایه‌گذاری اطمینان پیدا می‌کنند و در این صورت رشد اقتصادی حاصل می‌شود.

رئیس شورای اقتصاد تصریح کرد: از سال 1370 که تصمیم به خصوصی‌سازی گرفته شد، تا سال 82 دولت‌ها مقداری سهام فروختند و برخی شرکت‌های دولتی را واگذار کردند، اما آمارها می‌گوید در هر صنعتی از 10 تا 530 برابر آنچه خصوصی‌سازی شده، سرمایه‌گذاری دولتی انجام گرفته است ولی ما نخستین دولت پس از انقلاب هستیم که تصمیم گرفتیم توسعه سرمایه‌گذاری دولتی را محدود کنیم.

احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به جریان اتهام‌سازی علیه دولت نهم درباره چگونگی برخورد دولت با این جریان گفت: ما با همکارانمان در دولت قرار گذاشتیم به هیچ تهمت و افترایی پاسخ ندهیم، چرا که احساس می‌کنیم وقت دولت باید صرف خدمت به مردم شود اما اگر کسی یا کسانی با طراحی و سازماندهی به حق مردم تجاوز کنند، طبیعی است که دولت نمی تواند سکوت کند و اجازه نخواهد داد کسانی با اهداف خاص در صدد تعدی به اموال بیت‌المال برآیند.

رئیس‌جمهور بد اخلاقی‌های صورت گرفته در برابر دولت را نشانه کارآمدی و توانمندی دولت دانست و گفت: اگر این دولت ضعیف و ناکارآمد بود نیاز به مورد اتهام و افترا قرار گرفتن نداشت و مخالفان برای دیدن شکست تلاش‌های دولت، کناری می‌نشستند. اما هجمه‌های سنگین به دولت نهم بیانگر آن است که اتفاقات مثبت بسیاری در بخش‌های مختلف در حال وقوع است.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه تحقق آرمان‌ها و اهداف والای انقلاب اسلامی به تربیت نیروهای کاردان، خلاق، متعهد و دلسوز نیاز دارد، نقش دانشگاه امام صادق را در این راستا قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه آقای مهدوی کنی با شناخت خوبی که از دستگاه‌های حکومتی و نظام جمهوری اسلامی ایران دارد، با تأسیس و اداره دانشگاه امام صادق(ع) در حال ایفای چنین نقشی است.

در ابتدای این دیدار بیش از ده نفر از دانشجویان نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد لزوم توجه جدی به موضوعات فرهنگی در تصمیمات دولت، مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض و برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی، ضرورت پیگیری جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم، توجه بیشتر به جوانان برای ایفای نقش در مسوولیت‌های سازندگی کشور نظیر طرح‌های اردوی جهادی و برخی مشکلات صنفی و تحصیلی دانشجویی با رئیس‌جمهور مطرح کردند.

کد خبر 6308

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز