تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۴

گروه ورزشی: لیگ برتر والیبال در ایستگاه سوم تحت‌الشعاع تقابل نمایندگان تهران و ارومیه پیگیری می‌شود.

 چهارشنبه 9 آبان از دو نماینده آذربایجان غربی، اروم‌دشت در خانه، میزبان پیکان مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان باشگاه‌های آسیا خواهد بود و پگاه در تهران رودرروی تیم جوان اتکا می‌ایستد. شواهد و قرائن از سختی کار اروم‌دشت و پگاه حکایت می‌کند،‌ مگر آنکه دو تیم در مصاف با دو تیم قدرتمند مرکزنشین فراتر از هفته‌های گذشته نشان دهند.

 البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که پیکان و اتکا هنوز با روزهای خوب فصل گذشته‌شان فاصله دارند اما هر دو تیم با همین شرایط فعلی نیز می‌توانند بر حریفان این هفته خود غلبه کنند. اتکا و پگاه هر دو با شرایطی مشابه با یک برد و یک باخت نمی‌خواهند بازنده میدان سوم باشند، به خصوص پگاه که با نداشتن یک قطر پاسور توانمند دوباره وارد همان بحران‌های همیشگی سال‌های گذشته خواهد شد.

 تیمی که پس از سال‌ها حضور در لیگ برتر هنوز عادت نکرده در همان ابتدای فصل با استراتژی صحیح، مهره‌های مورد نیاز خود را گلچین کرده و همواره در طول مسیر لیگ، تیم خود را کامل کرده است. پگاهی‌ها در آخرین لحظات شروع لیگ با جذب فیروز تابش‌نژاد دست رد به سینه ایگور ورونین اوکراینی زدند و با رفتن مارکوویچ حالا بدون پشت‌خط‌زن مانده‌اند.

 پگاه با مهدی مهدوی، جواد محمدی‌نژاد، تابش‌نژاد،‌ عبدالرضا علیزاده، حمزه زرینی و مهران زارع تیمی قوی‌تر از سال‌های قبل نیست. برعکس پگاه تیم اتکا با وجود رفتن آرش کشاورزی تا حدود زیادی ترکیب سال گذشته خود را حفظ کرده است. حمید سوسن‌آبادی، مجتبی غیاثی، محمدرضا سلیمانی، حمید سهرابی، حسام بخششی، یاشار شاهینی، حامد باقرپور و میثم تیموری بدنه اصلی اتکا را تشکیل می‌دهند.

 جدال نابرابر

 بازی اروم‌دشت و پیکان را به نوعی می‌توان از نظر نفرات به جدالی نابرابر تشبیه کرد. در رویارویی سرمربیان سابق تیم‌ملی، کارخانه وضعیتی به مراتب بهتر دارد و دغدغه‌ای در اعزام یک ترکیب مطمئن به میدان ندارد.

ترکاشوند، محمدکاظم، امیر حسینی، داود مقبلی، محمد منصوری، محمد موسوی، فرهاد ظریف، حمید جعفری و آرش کشاورزی از نام‌آشنایان پیکان محسوب می‌شوند. در دیگر سوی میدان اروم‌دشت با طاعی‌حق، پاپیران، پرستاری، غیاثی، صادقی و فرهادی به باختی خفیف می‌اندیشد تا شکست دادن حریف پرمهره. باید دید تجربیات کارگرپیشه، پرتوی و ساداتی در این میدان تا چه اندازه به کمک تیم میزبان خواهد آمد.

در انتظار نخستین برد

 برخورد پتروشیمی و بانک صادرات مشهد در جنوب می‌تواند به دلایل مختلفی گرم و تماشایی باشد. دو تیم بدون برد که هر کدام در انتظار نخستین برد فصل خود لحظه‌شماری می‌کنند.

 اگر پتروشیمی در دو بازی گذشته خود مغلوب دو تیم مدعی قهرمانی، پیکان و پردیس شده، نماینده خراسان رضوی به تیم‌های هم‌قواره خودباخته است. محمد شریعتی، رحمان رئوفی و عیسی ارمشی نزد مشهدی‌ها و سینیشا و جورجوویچ دو بازیکن اهل صربستان به همراه علیرضا جدیدی و آرش صادقیانی، مردان تعیین‌کننده دو تیم خواهند بود که برتری هر کدام از دو گروه یاد شده کفه ترازو را به سود تیم‌شان سنگین خواهد ساخت.

 شگفتی‌سازان در فکر اثبات شایستگی

دو تیم گل‌گهر سیرجان و شهرداری همدان که هر کدام به عنوان دو تیم شگفتی‌ساز هفته‌های اول لیگ، کارشان سخت به چشم آمد این بار در دو میدان مختلف به اثبات شایستگی خود فکر می‌کنند. گل‌گهر پس از یک هفته استراحت به پایتخت می‌آید تا در مقابل استیل‌آذین قرار بگیرد.

تیمی که با بخشی از مجموعه موفق تیم نوجوانان ایران، قهرمان جهان، دو چهره متفاوت از خود در تهران و ارومیه به نمایش گذاشت. شهرداری همدان هم پس از شکست دادن سایپا با تیم استقلال گنبد روبه‌رو می‌شود. استقلال گنبد هم همانند استیل آذین یک شکست سنگین بیرون از خانه در یزد و پیروزی قابل توجه مقابل اروم‌دشت را در گنبد داشته است.

 نخستین سفر پردیس

 پردیس قزوین پس از دو برد خانگی نخستین سفر خود را در لیگ برتر والیبال تجربه می‌کند. حریف پردیس تیمی تازه‌وارد اما خطرناک است که می‌تواند تیم میهمان را سخت آزار دهد. نقطه قوت تیم میهمان به تجربه مردانی چون علیرضا بهبودی، پیمان اکبری، سعید رضایی، سعید مصطفی‌وند، رحمان محمدی‌راد و مرتضی شیاری وابسته است.

تربیت بدنی یزد از آن دسته تیم‌هایی است که در مصاف با رقبای قدرتمند پاپس نمی‌کشد. در بازی با پیکان این تیم تا هنگامی که توپ‌های اول سالم به دستان بابک مظفری رسید، عرصه را با حملات متنوع روی تور و با آبشارهای مرتضی صالحی، داود خان‌احمدی و رضا خداپرست بر تیم مدافع عنوان قهرمانی تنگ کرد و هنگامی تسلیم شد که پیکان به سرویس‌های هدفمند روی آ‌ورد.

برنامه بازی‌های 9 آبان

استیل آذین – گل‌گهر سیرجان

 اتکا – پگاه ارومیه

 اروم‌دشت – پیکان

 شهرداری همدان – استقلال گنبد

 پتروشیمی – بانک صادرات

تربیت بدنی یزد – پردیس