شنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۶ - ۰۸:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته چهارم لیگ برتر والیبال با تداوم صدرنشینی پیکان، چهارمین شکست پیاپی پتروشیمی و چند بازی نزدیک به پایان رسید.

در تهران، پیکان راحت‌تر از آنچه تصور می‌شد شهرداری همدان را مغلوب کرد. نماینده همدان که با 2 پیروزی اخیر به خصوص مقابل سایپا خبرساز شده بود، برابر تجربه و تاکتیک حساب شده کارخانه، بازیکنان جوانش مجالی برای خودنمایی نیافتند و خیلی زود در جریان بازی تسلیم برتری حریفی شدند که به لحاظ تکنیکی و تجربه بر آنان می‌چربید.

 امیر حسینی که هنوز او را می‌توان بهترین بازیساز لیگ برتر لقب داد با انواع پاس‌های بدون دفاع بارها محمد موسوی، محمد منصوری، محمد ترکاشوند و حمید جعفری را برابر دفاع بلند حریف در شرایطی ایده‌آل به پرواز درآورد و فرهاد ظریف هم با توپگیری و دریافت‌های بی‌نقص خود نشان داد هنوز فاصله‌ای بسیار میان او با سایر همتایانش در این پست وجود دارد. شاگردان داخم در شروع بازی با توپ پر به میدان آمده بودند، اما سرویس‌های سرکش بازیکنان پیکان آنان را از حال و هوای برتری بیرون آورد.

3 بازی نزدیک در 3 شهر

 یکی از تفاوت‌های هفته چهارم با هفته‌های قبلی شکل‌گیری چند بازی نزدیک بود. جاافتادن تیم‌ها با گذشت 4 هفته موجب شد تا تماشاگران در شهرهای سیرجان، ارومیه و یزد شاهد بازی‌های برابری باشند که به جز پگاه ارومیه در دو میدان دیگر، تیم‌های میهمان بر میزبانان خود غلبه کردند.

در ارومیه، پتروشیمی بهتر از هفته‌های قبل ظاهر شد و با وجود آنکه سینی‌شا، پاسور صربستانی این تیم در ست دوم آسیب دید و ست‌کوویچ نیز در ست چهارم اخراج شد، پگاه و تماشاگرانش را سخت آزار داد اما در رقابتی میلی‌متری چهارمین شکست پیاپی این فصل را متحمل شد.

 پگاه در شبی که مهدی مهدوی، عبدالرضا علیزاده و حمزه زرینی را در بهترین فرم‌شان داشت توانست از سد حریف زخم خورده جنوبی عبور کند. در تیم بازنده هم جورجوویج با 25 امتیاز بهترین بود و به جز او باید از ساسان ثانی و فرهاد سال‌افزون یاد کرد.

در یزد نماینده این شهر برخلاف هفته گذشته که با شکست دادن پردیس خبرساز شده بود، این بار برابر تیم مصمم بانک صادرات مشهد چاره‌ای جز شکست در پایان پنج گیم مبارزه فشرده پیدا نکرد. مشهدی‌ها این بار نیز با گردانندگی شریعتی و دگرگونی که در نوع بازی خود دارند، توانستند برای دومین هفته پیاپی به دومین پیروزی خارج از خانه دست یابند.

 در سیرجان، گل‌گهر در شرایطی که چهار گیم نمایشی عالی مقابل تیم اتکا داشت، در گیم سرنوشت‌ساز به افت بدنی خود باخت. گل‌گهر اگر بخواهد بدون بدنساز تخصصی فقط با تمرین خود را سرگرم کند، در میانه راه دچار مشکلات بیشتری نیز خواهد شد.

حسام بخششی و محمدرضا سلیمانی در روزی که وادی جوان، سکان بازیسازی اتکا را به دست گرفته بود، توانستند تیم‌شان را به بردی دیگر برسانند. در تیم مغلوب نیز مهدی رنجبر و محمدرضا تندروان بهترین بودند.

سایپا برای فرار از بحران و شوک شکست مقابل شهرداری همدان، در گنبد هوشیار ظاهر شد. سایپا با آنکه در پایان ست دوم بازی را برابر می‌دید در دو ست بعدی آنچنان بر میزبان کم‌مهره خود تاخت تا مبادا از قافله مدعیان جا بماند. معروف و تاجر بازیکنان این فصل سایپا و فصل پیش گنبد در رویارویی با تیم سابق خود انگیزه‌های بالایی داشتند.

 پردیس قزوین که هنوز نتوانسته شکست در یزد را به راحتی هضم کند، این بار در خانه‌اش اروم‌دشت ارومیه را برد. این پیروزی تا حدودی علی مؤذن و شاگردانش را برای بازی‌های مهم‌تر پیش‌رو آرام کرد.

 اروم‌دشت تنها یک ست حریف پردیس بود. پردیس در کنار سایپا همچنان به عنوان دو حریف جدی در انتظار لغزش پیکان، مدافع عنوان قهرمانی هستند تا جای این تیم را در صدر جدول بگیرند.

نتایج هفته چهارم

پیکان 3 – شهرداری همدان 0

 پگاه 3 – پتروشیمی 2

پردیس 3 – اروم‌دشت 0

 تربیت‌بدنی یزد 2 – بانک صادرات 3

گل‌گهر 2 – اتکا 3

 استقلال گنبد 1 – سایپا 3

کد خبر 36201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز