سه‌شنبه ۶ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

علی شاکری: دیدار دو تیم پردیس و پیکان در هفته آینده تکلیف قهرمان نیم‌فصل را مشخص خواهد کرد.

پیگیری لیگ برتر والیبال، پس از توقف دوهفته‌ای و در پایان بازی‌های هفته ششم، سایپا به عنوان یکی از 3 مدعی قهرمانی از رقابت با 2 مدعی دیگر نیم‌فصل (پیکان و پردیس قزوین) بازماند.

سایپا که به امید واهی افزایش انگیزه و آمادگی در تعطیلی دوهفته‌ای لیگ، راهی امارات و جام شیخ راشد شد پس از شکست بحث‌برانگیز مقابل عمان در دبی در بازگشت به لیگ برتر هم تاوان سختی داد.

سایپایی‌ها اگر چه دو ست اول و دوم را با پیروزی پشت سر گذاشتند، اما هنگامی که تشویق تماشاگران میزبان شدت گرفت، آنها برابر آتش‌بازی پردیسی‌ها چاره‌ای جز پذیرش شکست نداشتند.

سایپا با تحمل دومین باخت این فصل خود در حال تجربه کردن بحران فصل پیش است. با خارج شدن سایپا از گردونه رقابت بالا‌نشینان، پردیس به عنوان تنها تهدیدکننده پیکان، مدافع عنوان قهرمانی، باقی مانده است که دیدار این دو تیم در هفته آینده تکلیف قهرمان نیم‌فصل را مشخص خواهد کرد.

 پیروزی بدون دردسر صدرنشین

 پیکان، صدرنشین بازی‌ها با وجود مقاومت نصف و نیمه گنبدی‌ها در ست اول، بدون دردسر از مانع این حریف هم گذشت تا همچنان شانس اول قهرمانی باشد. حتی نبود ترکاشوند مصدوم و بازی نگرفتن کامل از منصوری و امیرحسینی هم کارخانه را نگران نکرد، چراکه جانشینان آنان حضوری قابل قبول و مثبت داشتند.

تیم گنبد با جذب یک بازیکن صربستانی به نام «ولادیمیر جریسکو» و بازگشت ملی‌پوشان جوانش به تدریج در حال پیدا کردن خود است و اگر تعهدات مسئولان این تیم مبنی بر پرداخت قسط اول بازیکنان هر چه زودتر عملی شود، محمد دوجی و شاگردانش با دلگرمی بیشتری به میدان خواهند رفت. در یزد، تربیت‌بدنی این شهر برابر گل‌گهر سیرجان پس از پشت سر گذاشتن بازی نزدیک در پایان ست دوم، خود را از حریف جدا کرده و یک پیروزی دیگر به نام خود ثبت کرد.

 در مشهد هم بانک صادرات با جهشی قابل توجه زنگ خطر را برای تمامی میهمانان به صدا درآورده است. یاران محمد شریعتی قبل از رویارویی چهارشنبه با سایپا توانستند زهر چشم سختی از شکست‌دهنده این تیم در هفته دوم بگیرند. شهرداری همدان در مشهد متحمل باختی سنگین شد.

پگاه، فاتح شهرآورد ارومیه

 شهرآورد ارومیه برخلاف سال‌های پیش به دلیل برتری نفری تیم پگاه فاقد جذابیت‌های لازم در مصاف بین دو همشهری بود. اروم‌دشت هرگز نتوانست تداعی‌کننده بازی‌های آذرپیام، تیم منحل شده فصل جاری باشد و به راحتی در 3 ست پیاپی مغلوب حریف پرقدرت خود شد.

پگاه برای کامل شدن، همچنان چشم به یک بازیکن خارجی در قطر پاسور دارد تا با به‌کارگیری حمزه زرینی در پست اصلی‌اش بتواند شرایط خود را بهبود بخشد. با توجه به نزول نمایندگان ارومیه در لیگ برتر دیگر خبری از هجوم تماشاگران دوستدار والیبال به سالن مسابقات نیست،‌ شهری که همواره رکورددار تماشاگر در میان قطب‌های این رشته بود، امسال به نظر می‌رسد این عنوان را به قزوین واگذار کند.

جدیدی و سال‌‌افزون، کلیدهای پیروزی پتروشیمی

پتروشیمی ماهشهر بدون هیچ تغییری نسبت به گذشته که صحبت از تغییرات در این تیم بود، در تهران و در جدالی سخت از گرداب تیم جوان استیل‌آذین عبور کرد.

 عجیب بود با وجود مخالفت‌هایی که در مورد کیفیت نازل بازیکنان صربستانی این تیم می‌شد ست‌کوویچ همچنان با تکیه بر اخطار قبلی خود اصرار به حضور این دو بازیکن در ترکیب اصلی داشت، اما هنگامی که استیل‌آذین به لطف بازیسازی مهرگان و درخشان و بازی خوب حسین امیری و آرش کمالوند و به خصوص گل‌محمد سخاوی این تیم را در آستانه شکست قرار داد، به اجبار با آوردن سال‌افزون و علیرضا جدیدی توانست پیروزی را به اردوی نماینده جنوب بیاورد.

جدیدی و سال‌افزون، دو بازیکن عضو تیم نوجوانان ایران اعزامی به مسابقات جهانی مکزیک را باید کلیدهای پیروزی پتروشیمی برشمرد.

نتایج هفته ششم

پیکان 3 – استقلال گنبد صفر

استیل آذین 2 – پتروشیمی ماهشهر 3

 بانک صادرات مشهد 3 – شهرداری همدان صفر

 پردیس قزوین 3 – سایپا تهران 2

 تربیت بدنی یزد 3 – گل‌گهر سیرجان یک

پگاه ارومیه 3 – اروم‌دشت صفر

کد خبر 37686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز