جوادعزیزی: زن سابقه‌دار، باند سرقت از طلافروشی‌های تهران راه انداخته بود. این زن با همدستی دختر و عروسش‌ به بهانه خرید طلا و جواهر وارد طلافروشی‌ها می‌شد و در فرصتی مناسب دست به سرقت می‌زد.

تحقیقات کارآگاهان اداره هفدهم آگاهی تهران، برای دستگیری اعضای این باند اوایل دی‌ماه گذشته و به‌دنبال شکایت یکی از طلافروشان تهرانی از 3زن که با سرگرم کردن او نقشه سرقت دستبندی را به اجرا در آورده بودند، آغاز شد.

این مرد به قاضی حسن جراحی، بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 گفت: بعد از ظهر در طلافروشی‌ام در غرب تهران نشسته بودم که 3 زن به همراه یک دختر بچه‌ وارد طلافروشی شدند.

آنها با این ادعا که قصد دارند طلا بخرند از من خواستند تعدادی دستبند و گردنبندهای پشت ویترین را به آنها نشان دهم و من هم که فکر می‌کردم آن‌ها مشتری هستند همین کار را کردم.

دقایقی بعد آنها بدون آنکه طلایی بخرند مغازه‌ام را ترک کردند، اما زمانی که سرگرم جمع‌آوری طلاها بودم تا آنها را سر جایشان قرار دهم، متوجه شدم یک دستبند یک میلیون و 100 هزار تومانی ناپدید شده است.

بنابراین به‌دنبالشان به بیرون از مغازه دویدم، ولی از آنها اثری نبود.

پس از این ماجرا در حالی که احتمال می‌دادم از دستبند گرانقیمت از سوی آنها سرقت شده باشد به بررسی فیلم ضبط شده توسط دوربین مداربسته مغازه پرداختم و آنجا بود که متوجه شدم یکی از زنان به طرز ماهرانه‌ای دستبند را زیر آستین خود پنهان کرده و از مغازه خارج شده است.

پس از اظهارات مرد طلافروش، به دستور بازپرس جراحی تحقیقات پلیس برای شناسایی زنان سارق آغاز شد ودر این مرحله بازپرس دادسرای ناحیه 5 با صدور دستور انتشار تصاویر  دوربین مداربسته  در روزنامه همشهری از شاکیان و کسانی که از سارقان اطلاعی دارند خواست به این دادسرا مراجعه کنند.

در حالی که هنوز سرنخی از زنان سارق به دست نیامده بود تعدادی از طلافروشان تهرانی با دیدن تصویر متهمان در روزنامه به شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 رفتند و مدعی شدند آنها نیز هدف نقشه شوم زنان سارق قرار گرفته‌اند.

در حالی که هر روز بر تعداد طلافروشی‌هایی که هدف باند زنان سارق قرار می‌گرفتند افزوده می‌شد، فرد ناشناسی در تماس با بازپرس جراحی مدعی شد  زنان سارقی را که  تصویر آنها در روزنامه  به چاپ رسیده است می‌شناسد و می‌داند که مخفیگاه آنها کجاست.
تماس این مرد در حالی صورت می‌گرفت که مأموران در ادامه تحقیقات خود به سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهمان در جنوب شرق تهران دست یافتند و وقتی متوجه شدند این خانه، همان خانه‌ای است که مرد ناشناس به آن اشاره کرده بود با دریافت دستور قضایی وارد آنجا شدند.

با دستگیری 3 زن و یک مرد در این خانه، آن‌ها به اداره پلیس انتقال یافتند و در بازجویی‌ها به سرقت از 15 طلافروشی در صادقیه، اکباتان، خیابان‌های سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی و کریمخان و نیز بومهن اعتراف کردند.

سردسته این باند که یک زن میانسال است و تا کنون 2 بار به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده، در بازجویی‌ها مدعی شد همراه عروس و دخترش با مراجعه به طلافروشی‌ها نقشه سرقت را عملی می‌کرده و پس از سرقت، طلاها را به طلافروشی‌های دیگر می‌فروخته است.

بازپرس جراحی با اعلام این خبر گفت: در حالی که این زن مدعی است دیگر اعضای باند همچنان سرگرم سرقت از طلافروشی‌ها هستند، تحقیقات مأموران برای دستگیری  آنها  ادامه دارد.

برچسب‌ها