چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۴
۰ نفر

جواد عزیزی: شاگرد مغازه با آرزوی یک شبه پولدار شدن، نقشه سرقت از پاساژی در تبریز را طراحی کرد. این مرد با همدستی یک سارق حرفه‌ای، شبانه قدم به پاساژ گذاشته و دست به سرقت 300 میلیونی از آنجا زد.

اواخر شهریور امسال، زمانی که ماجرای سرقت شبانه از پاساژی در مرکز تبریز به پلیس این شهر گزارش شد، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی عازم محل سرقت شده و به بررسی صحنه پرداختند.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد سارقان با استفاده از تاریکی شب و باز کردن در ورودی پاساژ وارد آنجا شده و پس از شکستن قفل 6 مغازه طلا و فرش فروشی دست به سرقت بیش از 300 میلیون  تومان جواهرات و فرش‌های نفیس زده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان برای ورود به پاساژ از کلید استفاده کرده‌اند. از این‌رو فرضیه سرقت از سوی کسانی که در این مجتمع تجاری کار می‌کنند، پیش روی پلیس قرار گرفت.

با تمرکز تحقیقات بر این فرضیه، تمامی کسانی که کلید ورودی مجتمع را در اختیار داشته و احتمال می‌رفت در این سرقت نقش داشته باشند، به صورت نامحسوس از سوی کارآگاهان زیر نظر گرفته شدند.

مدتی بعد مأموران متوجه شدند پس از سرقت میلیونی، شاگرد یکی از مغازه‌های پاساژ که در فهرست مظنونان سرقت بود برای چند روز ناپدید شده و دوباره به سر کارش آمده است.

بنابراین، تمامی رفت ‌و آمدهای او زیر نظر گرفته شد و در این مرحله کارآگاهان دریافتند پس از وقوع سرقت، وضع مالی این مرد به طرز محسوسی تغییر کرده و در این مدت وی اقدام به خرید وسایل گرانقیمتی کرده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، در حالی که تمامی تحقیقات پلیسی برای کشف راز سرقت میلیونی از پاساژ به شاگرد مغازه ختم می‌شد، بازپرس پرونده دستور دستگیری وی را صادر کرد. کارآگاهان او را بازداشت کرده و به اداره پلیس انتقال دادند.

سرهنگ مجتبی امانی رئیس پلیس آگاهی آذربایجان شرقی با بیان این خبر گفت: تنها مظنون پرونده که در نخستین بازجویی‌های پلیسی مدعی بود از ماجرای سرقت بی‌خبر است، وقتی شواهد و مدارک پلیس را پیش روی خود دید لب به اعتراف گشود و به سرقت از پاساژ اعتراف کرد.

این مرد گفت: مدت‌ها بود که در مغازه‌ای در پاساژ شاگردی می‌کردم و به تازگی با مالک مغازه شریک شده بودم، اما به خاطر اوضاع بد بازار، پول چندانی نصیبم نمی‌شد.

وی ادامه داد:در این شرایط تصمیم به سرقت از مغازه‌های پاساژ گرفتم اما به تنهایی قادر به انجام این کار نبودم. بنابراین به سراغ یک دزد حرفه‌ای که از سال‌ها قبل او را می‌شناختم رفتم و نقشه سرقت را با او در میان گذاشتم.

 این مرد وقتی با پیشنهادم مواجه شد، آن را قبول کرد و به این ترتیب قرار شد شبانه این نقشه را عملی کنیم. چند شب بعد در حالی که 6 مغازه را برای سرقت انتخاب کرده بودم، به همراه سارق حرفه‌ای و با استفاده از کلید در ورودی وارد مجتمع شدیم و اجناس 6 مغازه را به سرقت بردیم.

به‌دنبال اعترافات متهم، کارآگاهان موفق شدند سارق حرفه‌ای را نیز دستگیر و لوازم مسروقه را به مالباختگان بازگردانند.

کد خبر 37251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز