سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

جواد عزیزی: نگهبان یکی از ادارات پست تهران به اتهام سرقت بیش از 4 هزار و 500 کارت سوخت از این اداره دستگیر شد.

این مرد در اعترافات خود گفت که پس از سرقت کارت‌ها، آنها را به یک سارق سابقه‌دار می‌فروخت.

ماجرای این سرقت‌ها 2 ماه قبل و زمانی فاش شد که گزارشی مبنی بر فروش کارت‌های سوخت در یکی از میادین تهران در اختیار جعفر صابری ذفرقندی، سرپرست دادسرای فرودگاه قرار گرفت.

با آغاز رسیدگی به این پرونده زیر نظر قاضی مهاجری، بازپرس شعبه اول دادسرای فرودگاه، گروهی از مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به سرپرستی سروان برومند خانی وارد عمل شدند و در بررسی‌های تخصصی دریافتند کارت‌هایی که در شهر به فروش می‌رسند از یکی از ادارات پست تهران به سرقت رفته‌اند.

درحالی که دختر کارآموزی  به اتهام سرقت کارت ها بازداشت شده بود، مشخص شد که وی تنها 24 کارت را سرقت کرده است ولی  تعداد کارت‌های به سرقت رفته از اداره پست بیش از 5 هزار کارت است. بنابراین مأموران که احتمال می‌دادند علاوه بر دختر کارآموز، افراد دیگری نیز در سرقت کارت‌ها دست داشته‌اند بررسی‌های خود را برای شناسایی سارق اصلی  ادامه دادند.

از آنجا که مأموران بهترین راه برای شناسایی سارق مرموز را دستگیری فروشند‌گان کارت‌های مسروقه می‌دانستند، بررسی‌های نامحسوس برای شناسایی فروشندگان کارت‌ها آغاز شد و مأموران متوجه شدند فروشنده اصلی جوانی معروف به مجید است که پیش از این نیز به اتهام کیف‌قاپی تحت تعقیب پلیس بوده است.

با به دست آمدن این اطلاعات، مأموران تمامی محل‌هایی را که این متهم فراری در آنجا فعالیت می‌کرد  زیر نظر گرفتند و سرانجام موفق شدند او را در یکی از میادین مرکزی پایتخت ردیابی کنند.

با زیر نظر قرار دادن فروشنده کارت‌های سوخت، مأموران مخفیگاه او را در جنوب تهران شناسایی کرده و شامگاه دوشنبه گذشته وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

در حالی که متهم در نخستین بازجویی‌ها مدعی بود که پلیس او را اشتباهی دستگیر کرده و وی فروشنده کارت‌های سوخت نیست، مأموران تعدادی از کارت‌های مسروقه را در مخفیگاه او کشف کردند و به این ترتیب سارق تحت تعقیب لب به اعتراف گشود.

اعتراف به سرقت 4500 کارت سوخت

زاغی در اعترافات خود گفت: کارت‌ها را از فردی به نام بابک که دراداره پست کار می‌کرد، گرفته و در ازای هر کدام از کارت‌ها 70 تا 85 هزار تومان به او پرداخت کرده است.

به‌دنبال این اعترافات، مأموران در ادامه تحقیقات پلیسی دریافتند بابک یکی از نگهبانان اداره پست است که از مدتی قبل به صورت پیمانی در اداره پست مشغول به کار شده بود.

با شناسایی محل زندگی مرد جوان، مأموران در نخستین ساعات بامداد دیروز، آنجا را به محاصره خود درآورده و با دریافت دستور قضائی پا به این خانه گذاشتند.

با دستگیری بابک و کشف تعدادی کارت سوخت در خانه‌اش، وی مدعی شد که این کارت‌ها را از یکی از دوستانش گرفته است، اما مأموران در بازرسی از محل زندگی وی به مدارکی دست یافتند که نشان می‌داد بابک به تازگی به پول زیادی دست پیدا کرده و با این پول خودرو و لوازم دیگری خریده است.

با کشف این مدارک، بازجویی‌ پلیسی از مرد جوان آغاز شد و وی با اعتراف به سرقت بیش از 4 هزار و 500 کارت سوخت مدعی شد تمامی این کارت‌ها را به مجید فروخته است.

بابک در مقابل بازپرس مهاجری گفت: به خاطر مشکلات مالی که داشتم وسوسه سرقت کارت‌ها مثل خوره به جانم افتاد و وقتی مجید گفت حاضر است آنها را از من بخرد تصمیم به سرقت گرفتم.

به همین خاطر در شیفت‌های نگهبانی خودم، مخفیانه وارد اداره می‌شدم و پس از سرقت کارت‌ها آنها را در کشوی کمدم مخفی می‌کردم. فردای آن روز هم کارت‌ها را نزد مجید برده و همه آنها را به او می‌فروختم.

پس از اعترافات متهمان پرونده، بازپرس مهاجری برای آنها قرار قانونی صادر کرد و هر 2متهم برای ادامه تحقیقات روانه بازداشتگاه پلیس امنیت و اطلاعات عمومی شدند.

کد خبر 35363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز