هدف اساسی مدیریت توسعهی بازار، به زبان ساده، مدیریت برند فراگیر (شامل برند بنیانگذار، برند شرکت، برند محصولات، برند کارفرمایی، برند کارکنان و...) است.
پس مدیریت فروش مسئولیت پیروزمندیهای روزمره را به عهده دارد. او درگیر نیروهای اجرایی فروش و مهندسی کردن فروش است. او میخواهد عدد و رقم فروش را بالا ببرد و وصول مطالبات خود را انجام دهد. پس نباید درگیر فعالیتهای برند و تبلیغات و تحقیقات و... باشد. اینها را مدیریت توسعهی بازار با نیروهای حرفهای خودش و بهرهگیری از نظرات مشاورهی بازاریابی و هدایت کلی مدیران ارشد باید به انجام برساند.
شرح وظایف مدیر توسعهی بازار را به طور خلاصه در چارت زیر میبینید که نگارش این کتاب مهم بر همین مبنا پیش میرود.
فهرست مطالب کتاب «قطب نمای مدیران توسعه بازار با نگرش بازار ایران»:
- فصل اول: سیستمهای اطلاعات بازاریابی
- فصل دوم: ترویج و ارتباطات
تبلیغات
روابط عمومی
چاشنیهای فروش
فروش حضوری
بازاریابی مستقیم
بازاریابی حسی
- فصل سوم: بازاریابی میدانی
سمپلینگ چیست؟
مرچندایزینگ
انیماتوری چیست؟
نمایش محصول
خرید مخفی
بازرسی
علاقهمندان برای اطلاع بیشتر وخرید این کتاب میتوانند به نشانی فروشگاه اینترنتیwww.marketingshop.ir مراجعه کنند.