گروه سیاسی: حزب موتلفه اسلامی پس از هماهنگی با مسئولین نظام، ریاست جمهوری و وزارت امورخارجه و کسب موافقت آنها، از 10 حزب کشورهای اسلامی دعوت کرد تا در اجلاس مقدماتی احزاب کشورهای اسلامی شرکت کنند.

این مطلب را حمید رضا ترقی معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درمورد این که آیا حزب موتلفه راسا اقدام به این کار کرده است و آیا سایر احزاب هم می توانند چنین اقداماتی انجام داده و متهم به ارتباط با خارجی‌ها نشوند؟ عنوان کرد.

ترقی که در محل دفتر این حزب در جمع خبرنگاران درخصوص برگزاری اجلاس مقدماتی احزاب کشورهای اسلامی در تهران توضیحاتی ارائه می کرد از ذکر اسامی احزاب و افراد دعوت شده به این اجلاس به دلایل امنیتی خودداری کرد و گفت: ما  درصددیم با همکاری احزاب اسلامی با ملاحظه‌های لازم، یک شبکه ارتباطی منسجم بین‌ ملل مسلمان جهان ایجاد کنیم.

وی افزود: بر این اساس ارتباط با احزاب جهان را از مدت‌ها قبل شروع کردیم و با احزاب اسلامی، کمونیست و حتی لاییک ارتباط برقرار کرده و تعاملاتی با جنبش حماس، امل و نمایندگانی از احزاب کشورهایی مانند بحرین، مالزی،اندونزی نیز داشته‌ایم و در این راستا هیات‌هایی از حزب موتلفه اسلامی به چین، کره ومالزی سفر کرده اند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که  درصدد هستیم تا به مرور دامنه احزاب را گسترش دهیم تا بتوانیم به اتحادیه‌ احزاب اسلامی جهان به عنوان یک آرمان وهدف دست پیدا کنیم گفت: اتحاد احزاب اسلامی درجهان یکی از لوازم تمدن‌سازی اسلامی محسوب می‌شود و این احزاب هستند که می‌توانند بیداری مردم را به جنبش و تحرکی مقاوم در مقابل تهاجمات دشمنان اسلام تبدیل کنند.

معاون بین‌الملل حزب موتلفه‌ اسلامی در مورد تعداد دعوتی که از احزاب اسلامی شده است گفت: برای برگزاری اجلاس مقدماتی از 10 حزب دعوت کردیم که تاکنون احزاب کشورهایی چون آذربایجان، فلسطین، عراق، لبنان، ترکیه، کویت و بحرین، دعوت ما را پذیرفته‌اند.

وی در مورد علت دعوت از این 10 حزب خاص برای اجلاس مقدماتی گفت: ارتباط های قبلی؛ تفاهم راجع به محتوای برنامه ها و زمینه هایی که از قبل وجود داشته باعث انتخاب این احزاب شد.

وی در مورد علت عدم حضورکشور سوریه دراین اجلاس گفت: حزب بعث، اسلامی نیست.

ترقی خاطرنشان کرد: این احزاب در سطح دبیران کل، نواب رئیس و بعضاً مسئولین روابط خارجی و سیاسی شرکت می‌کنند و مقالات خود را پیرامون محورهای اعلام شده ارائه خواهند داد.