کتاب «خیابان تبریز» گذری بر زندگی و زمانه معلم شهید قدرت‌الله چگینی به قلم میثم رشیدی‌مهرآبادی از سوی نشر مجنون منتشر شد و به بازار آمد.

به گزارش همشهري، كتاب بريده‌هايي از خاطرات خانواده، دوستان و شاگردان اين معلم شهيد است كه در تهران، قزوين، قم و اليگودرز از محضر او بهره برده‌اند. قهرمان داستان سال ۱۳۲۶ در قزوين متولد شد و در سومين سالگرد پيروزي انقلاب در ۳۴سالگي به شهادت رسيد. چگيني خانواده‌اي فرهنگي و مذهبي داشت.

او پس از پايان دوران تحصيل و خدمت سربازي به كسوت معلمي درآمد و در رويدادهاي پيش از پيروزي انقلاب به جمع انقلابي‌ها پيوست. شهيد چگيني تمركز خود را بر درس قرآن قرار داد و جلسه اصلي‌اش در خارج از نظام آموزشي در محافل و منازل به‌صورت آشكار و پنهان برگزار مي‌شد.

نظم، ترتيب و خوش‌پوشي او زبانزد خاص و عام بود و در دوراني كه كمتر ديده مي‌شد افراد مذهبي به‌صورت منظم و اتوكشيده لباس بپوشند، متمايز از ديگران بود. زنده‌ياد چگيني 12شهريور 60 در خيابان تبريز واقع در شهر قزوين مورد سوءقصد ضدانقلاب قرار گرفت و شهيد شد و مزار او در گلزار شهداي قزوين كنار بارگاه شاهزاده حسين(ع) واقع است. چاپ اول كتاب 136صفحه‌اي خيابان تبريز در شمارگان 5هزار نسخه به بهاي 7هزار تومان منتشر شده است.