رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از مذاکره با مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای آماده‌سازی شرکت‌های پتروشیمی برای ورود به بورس اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بورس، علی صالح‌آبادی گفت: درسفر به مجتمع‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مدیران بازار سرمایه از امکانات، تجهیزات و دستاوردهای شرکت‌های پتروشیمی بازدید کردند.

وی مذاکره با مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران برای آماده‌سازی شرکت‌های پتروشیمی برای ورود به بورس اوراق بهادار را از دیگر اهداف این سفر اعلام کرد و گفت: در این مذاکرات الزامات ورود این شرکت‌ها به بورس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این بازدید، غلامرضا حیدری‌کردزنگنه رئیس سازمان خصوصی‌سازی، غلامحسین نجابت مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، برخی از اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت بورس و تعدادی از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری، تامین سرمایه و شرکت‌های کارگزاری حضور داشتند.

فن آوران تا 2 هفته آینده دیگر

از سوی دیگر مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران گفت: با دریافت گزارش‌های حسابرسی در اوایل هفته آینده، سهام پتروشیمی فن‌آوران حداکثر تا 2 هفته بعد در بورس عرضه خواهد شد.

احمدرضا اشتری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: تا هفته گذشته حسابرسان سازمان حسابرسی با استقرار در محل شرکت، نسبت به تهیه گزارش‌های مربوط به صورت‌های مالی 6 ماه و بودجه 86 فعالیت‌هایی انجام دادند که هم‌اکنون گروهی از کارشناسان شرکت در کنار حسابرسان در حال تهیه گزارش‌های نهایی در تهران هستند.

آزاد‌سازی‌

قائم مقام وزیر نفت در گامی مهم برای واگذاری سهام نفتی اعلام کرد: آزادسازی قیمت برخی از محصولات پتروشیمی آغاز شده و قیمت مابقی محصولات نیز در دست پیگیری و آزادسازی است.

علی کردان در گفت‌وگو با فارس درخصوص آخرین وضعیت آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی اظهار داشت: آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی آغاز شده و به مرور پیگیری می‌شود. قیمت بخشی از محصولات این صنعت، آزاد شده و بخش دیگر در حال رفع مشکلات اجرایی و عملیاتی مربوطه هستند و به مرور آزاد می‌شوند و به جز محصولات و امور مربوط به بخش کشاورزی، قیمت سایر محصولات و فرآورده‌های صنعت پتروشیمی آزاد خواهد شد. تا پایان سال، تکلیف قیمت مابقی محصولات نیز روشن شده و قیمت آنها آزاد خواهد شد.

تأخیر در عرضه

همچنین مهدی آقاجانی مدیر امور مالی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود: تمام مدارک مورد نیاز سازمان خصوصی‌سازی و شرکت بورس پتروشیمی فن‌آوران تهیه وتحویل شده است و احتمالا پایان هفته آینده اولین سری سهام آن عرضه می‌شود.

او درباره لغو شدن شرط گذشت حداقل 2 سال از فعالیت یک مجتمع پتروشیمی برای ورود آن به بورس گفت: در شرایط عادی یک مجتمع برای واگذاری حداقل باید 2 سال فعالیت و 2 ترازنامه سود و زیان خود را تهیه کرده باشد که این موضوع در مجتمع‌های پتروشیمی کمابیش رعایت می‌شود، ولی بعضی اوقات که عجله در واگذاری وجود دارد، از طریق برآورد ارزش دارایی‌های شرکت می‌توان آن را واگذار و ارزش سهام آن را مشخص کرد.

خریداران خارجی

غلامرضا حیدری کردزنگنه رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ با اشاره به واگذاری سهام پتروشیمی فن‌آوران در هفته آینده تصریح کرد: در حال حاضر خریداران کشور ترکیه علاقه فراوانی برای خرید سهام شرکت‌های پتروشیمی دارند، بنابراین انتظار داریم عرضه سهام پتروشیمی فن‌آوران با استقبال خریداران داخلی و خارجی روبه‌رو شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی‌ تاکید کرد: درحال حاضر تعدادی از شرکت‌های خارجی برای خرید سهام شرکت‌های نفتی ابراز تمایل کرده‌اند.

برچسب‌ها