رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران اعلام کرد: واحدهای پروانه‌دار توزیع‌کننده لوازم خانگی از این پس با نشان خاص شناسایی می‌شوند.

محمد طحان پور در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: در حال حاضر 1400 واحد صنفی پروانه دار توزیع‌کننده لوازم خانگی وجود دارد و دو برابر این میزان واحدهای صنفی بدون مجوز هستند که برای شناسایی واحدهای دارای مجوز از واحدهای فاقد پروانه این نشان طراحی شده است.

وی گفت: روی این نشان‌ها مشخصات واحد صنفی فروشنده و کد شناسایی درج شده است و خریداران درصورت بروز هرگونه تخلفی می‌توانند با اعلام کد شناسایی این واحدهای صنفی به اتحادیه اعلام شکایت کنند.

طحان پور با اشاره به تجمیع واحدهای صنفی غیرمجاز در منطقه 12 و 13 شهرداری تهران تصریح کرد: در حال حاضر دو هزار واحد صنفی در این ناحیه‌ها فعالیت دارند که فقط 200‌واحد از آنها دارای مجوز کسب هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اذعان داشت: به زودی برای کسب مجوز از سوی توزیع‌کنندگان لوازم خانگی در این مناطق فراخوانی اعلام خواهیم کرد و واحدهایی که در زمان معین جهت کسب پروانه اقدام نکنند با همکاری اداره اماکن پلمب می‌شوند.

طحان پور گفت: در حال حاضر 98 درصد از اعلام شکایت‌ها از واحدهای بدون مجوز در منطقه 12 و 13 است.

وی درخصوص عرضه کالا برای جهیزیه عروس و دامادها از سوی صندوق مهر رضا، اظهار داشت: اجناسی که این صندوق به جوانان می‌دهد کالاهای با کیفیت داخلی نیست.

وی با انتقاد از عرضه لوازم خانگی از سوی صندوق مهررضا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصریح کرد: اجناس این فروشگاه‌ها گرانتر از نرخ واحدهای صنفی است زیرا در طرح‌های صنفی کالا زیر قیمت مصوب عرضه می‌شود.