تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۰

کشوها به عنوان یکی از امکانات استفاده بهینه از فضا، خود نیز نیازمند تقسیم‌بندی هستند

 که برای این منظور هم راه‌های متعددی وجود دارد و البته انتخاب هریک از آنها، رابطه مستقیمی با کاربرد کشو و درنتیجه لوازمی که برای قراردادن داخل آن درنظر گرفته شده است، دارد

.

راهکارهای زیر از این جمله‌اند:

  1. بهترین روش برای تقسیم‌بندی و نظم‌بخشیدن به فضای داخل کشوهای کابینت‌های آشپزخانه، کاربرد تقسیم‌کننده‌های پلاستیکی است که در قالب سینی‌های چند خانه‌ای و دیواره‌دار و همچنین قوطی‌های دردار در فروشگاه‌های عرضه لوازم پلاستیکی به فروش می‌رسند.
  2. اگر کشویی را به شیشه‌های ادویه‌جات یا شیشه‌های عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی اختصاص داده‌اید ولی هربار که کشو را باز و بسته می‌کنید، همه لوازم داخل آن جابه‌جا شده و در سطح کشو پخش می‌شوند، کافی است به یک یا حتی هرکدام از 4 دیواره کشوی چوبی، 2 عدد میخ با فاصله دلخواه و باتوجه به نوع کاربرد کشو بکوبید؛ سپس یک تکه کش به طولی متناسب با این فاصله آماده کرده و دو سر آن را به میخ متصل کنید. حالا لوازم موردنظر را مابین کش و دیواره کشو قرار دهید. به این ترتیب کش مانع جابه‌جایی لوازم و احیانا آسیب‌رسیدن به آنها، هنگام باز و بسته‌شدن کشو  می‌شود.
  3. درصورتی که سرویس لیوان یا استکانی را در بسته‌بندی مخصوص‌اش خریداری کرده‌اید، جعبه آن را دور نیندازید؛ شما می‌توانید از تقسیم‌بندی مقوایی داخل جعبه
    - که به صورت شبکه‌ای برای جداسازی لیوان‌ها از هم طراحی و ساخته شده است - برای نظم‌بخشیدن به کشوی مربوط به جوراب‌ها، روسری و همچنین لباس‌های زیر استفاده کنید؛ به این ترتیب که هر تکه لباس را در هر خانه‌ای از آن شبکه مقوایی جای دهید؛ با این‌کار، فضای کشوی شما همیشه منظم و مرتب خواهد بود.
  4. از جعبه‌ها و قوطی‌های محکم مواد و لوازم مختلف برای تقسیم‌بندی فضای داخل کشو استفاده کنید. به‌عنوان مثال جعبه‌های فلزی شکلات، گز و سوهان برای خرده‌ریزهای داخل کشوهای کابینت آشپزخانه، لوازم‌التحریر بچه‌ها، ‌لوازم آرایشی، زیورآلات، ابزارآلات فنی کوچک، ‌لوازم خانگی، داروها و... بسیار مناسبند.

برچسب‌ها